۵ عنوان محبوب در سبک تیراندازی اول شخص

بصیر، تیراندازی اول شخص در میان محبوب‌ترین ژانرهای بازی های ویدئویی قرار دارد. بر همین اساس، استودیوهای بازیسازی عناوین مختلفی را در این زمینه روانه بازار کرده اند که به بازیکنان اجازه می دهند در برابر رقبای رایانه ای و یا یکدیگر قرار بگیرند.

 اگرچه سبک تیراندازی طی سال های اخیر از محبوبیت بیشتری برخوردار شده اما ریشه های آن به بازی های ۸ بیتی باز می گردد. با توجه به روند فروش بالای این قبیل بازی ها به نظر نمی رسد سبک تیراندازی اول شخص در آینده نزدیک از خاطره ها محو شود. در ادامه نگاهی به برخی از محبوب‌ترین عناوین تیراندازی اول شخص در تاریخ خواهیم داشت.

 

گلدن آی ۰۰۷

 

5 عنوان محبوب در سبک تیراندازی اول شخص

گلدن آی ۰۰۷ با توجه به استانداردهای امروز بازی زیبا با کنترلی بسیار خوب محسوب نمی شود اما در زمان خود از بهترین عناوین تیراندازی بوده است. بخش چند نفره این بازی هواداران بسیاری را به سوی خود جذب کرد. تقسیم صفحه نمایش در حالت چند نفره به بازیکنان اجازه می داد تا به تعداد سه نفر جلوی تلویزیون نشسته و به تعقیب یکدیگر در محیط های مختلف مشغول شوند. انواع حالت های گیم پلی، دامنه انتخاب گسترده شخصیت ها و تعداد زیادی نقشه به عنوان زمین بازی، گلدن آی ۰۰۷ را به یکی از محبوب‌ترین عناوین تیراندازی اول شخص در اواخر دهه ۹۰ میلادی مبدل کردند.

تعداد ۸٫۰۹ میلیون کپی از این عنوان به فروش رسید.

 

 

سری هیلو

 

5 عنوان محبوب در سبک تیراندازی اول شخص

سری بازی های هیلو تم داستانی فضایی که در آینده دور رخ می دهد را دنبال کرده که در آنها سربازانی با قابلیت های ابرانسانی به نام “اسپارتان” با موجودات و نژادهای بیگانه به نام “کاونانت” مبارزه می کنند. سری بازی های هیلو از محبوبیت بالایی در سطح جهانی برخوردار هستند و مجموعه ای از چهار عنوان نخست آن سال گذشته برای اکس باکس وان نیز منتشر شد. با عرضه هیلو ۵ طی سال جاری میلادی دامنه محبوبیت این بازی می تواند هرچه بیشتر افزایش یابد. سری بازی های هیلو در مجموع فروش بیش از ۵۶ میلیون کپی با میانگین ۸٫۰۹ میلیون کپی برای هر عنوان را ثبت کرده اند.

هیلو مستر چیف کالکشن – ۱٫۹۲ میلیون کپی

هیلو ۳: ODST – ۶٫۲۹ میلیون کپی

هیلو: کامبت ایولود – ۸٫۷۸ میلیون کپی

هیلو ۲ – ۸٫۵۷ میلیون کپی

هیلو ۴ – ۹٫۳۸ میلیون کپی

هیلو: ریچ – ۹٫۷ میلیون کپی

هیلو ۳ – ۱۲٫۰۱ میلیون کپی

 

 

سری بتلفیلد

 

5 عنوان محبوب در سبک تیراندازی اول شخص

سری بازی های بتلفیلد در دوره های زمانی و جنگ های مختلف رخ می دهند و بخش چند نفره عامل کلیدی در محبوبیت آنها بوده است. امکان استفاده از خودروها و جنگ افزارهای مختلف بر جذابیت های این عنوان افزوده اند. سری بازی های بتلفیلد فروش بیش از ۳۶ میلیون کپی با میانگین ۱۲٫۰۷ میلیون کپی برای هر عنوان را ثبت کرده و یکی از پولسازترین عناوین برای شرکت الکترونیک آرتز محسوب می شود.

بتلفیلد: بد کامپنی ۲ – ۷٫۰۵ میلیون کپی

بتلفیلد ۴ – ۱۲٫۱۲ میلیون کپی

بتلفیلد ۳ – ۱۷٫۰۵ میلیون کپی

 

 

داک هانت

 

5 عنوان محبوب در سبک تیراندازی اول شخص

اگرچه داک هانت بازی تیراندازی اول شخص مشابه با عناوین دیگر در این فهرست نیست اما یکی از پرفروش‌ترین ها در این سبک محسوب می شود. برای انجام بازی داک هانت یک تفنگ نوری به سمت تلویزیون نشانه گیری می شد و اهداف متحرک یا همان اردک ها هدف قرار می گرفتند. اگرچه این بازی کنسول NES نینتندو همواره زیر سایه بازی ماریو قرار داشت اما یکی از محبوب‌ترین عناوین سبک تیراندازی محسوب می شود.

داک هانت فروش ۲۸٫۳۱ میلیون کپی در طول عمر خود را تجربه کرد.

 

 

سری کال آو دوتی

 

5 عنوان محبوب در سبک تیراندازی اول شخص

سری بازی های کال آو دوتی عنوانی بی رقیب و غیر قابل توقف در سبک تیراندازی اول شخص به نظر می رسد. همانند بازی بتلفیلد، سری بازی های کال آو دوتی نیز روایتگر دوره های زمانی و جنگ های مختلف از جنگ جهانی دوم تا میدان های نبرد مدرن امروز هستند و بخش چند نفره عنصر کلیدی در محبوبیت چشمگیر این عنوان محسوب می شود. شرکت اکتیویژن با سه تیم توسعه برای عرضه سری بازی های کال آو دوتی همکاری می کند. این عنوان فروش بیش از ۱۹۱ میلیون کپی با میانگین ۲۳٫۸۷ میلیون کپی برای هر نسخه را ثبت کرده است.

کال آو دوتی: ورلد ات وار – ۱۷٫۳۷ میلیون کپی

کال آو دوتی: ادونسد وارفر – ۱۷٫۶ میلیون کپی

کال آو دوتی: مادرن وارفر – ۱۷٫۹۱ میلیون کپی

کال آو دوتی: مادرن وارفر ۲ – ۲۴٫۷۴ میلیون کپی

کال آو دوتی: گستز – ۲۵٫۲۸ میلیون کپی

کال آو دوتی: بلک آپس II – ۲۸٫۰۷ میلیون کپی

کال آو دوتی: مادرن وارفر ۳ – ۳۰٫۱۱ میلیون کپی

کال آو دوتی: بلک آپس – ۳۰٫۱۷ میلیون کپی 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا