اوباما خطاب به نتانیاهو: پاتو از مسائل سیاسی ما و ایران بیرون بکش! + اسناد

بصیر، اوباما در مذاکره ای تلفنی با نتانیاهو به وی هشدار داده است که در مسائیل سیاسی منطقه و کشورش دخالت نکند.

باراک اوباما خطاب به بی بی یا همان


طبق گزارش منتشر شده توسط سایت آمریکایی ” وی ان ان ” که یک سایت مستقل نظامی متعلق به  کهنه سربازان آمریکایی است به نقل از روزنامه اسرائیلی “هرتز” اظهار داشته است که در تماس تلفنی که اوباما رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو داشته است، بسیار تند با وی سخن گفته است و بر سر مسائل منطقه، نتانیاهو را تهدید کرده است.
در این مکالمه تلفنی اوباما بر پیگیری ایجاد روابط دیپلماتیک و دوستانه با ایران تاکیید کرده است و اظهار داشته است که به دلیل رسیدن به نتیجه مثبت بر سر مذاکرات از هرگونه اعمال تحریم جدید بر علیه ایران جلوگیری خواهد کرد چرا که ایران سعی بر ارائه مدارک و مستنداتی در رابطه با صلح آمیز بودن مساله هسته ای خود دارد. اوباما در این مکالمه با لحنی تهدید آمیز خطاب به نتانیاهو گفته است : « در این مسائل و مذاکرات دخالت نکن ».

باراک اوباما خطاب به بی بی یا همان


اما تنها یک هفته بعد از این مکالمه تلفنی بود که وضع بدتر شد.

سخنگوی نمایندگان آمریکا ” جان بونر” از نخست وزیر اسرائیل بدون اطلاع دولت اوباما و شخص وی، دعوت کرده است که به آمریکا و کنگره بیاید و نتانیاهو نیز از این دعوت پنهانی استقبال کرده است. این دعوت تنها مدتی کوتاه بعد از سخنرانی چند روز گذشته اوباما در سال ۲۰۱۵ صورت گرفت که در این سخنرانی اوباما تعیین هرگونه تحریم جدید برعلیه ایران را رد و اظهار داشت که در صورت تصویب چنین قانونی آنرا وتو خواهد کرد. اوباما در اظهاراتش در کنگره بر این نکته تاکید داشت که اسرائیل به هیچ عنوان نبایستی لزوم فشارهای بیشتر بر ایران را به ما تحمیل کند.فشارها و تحریم های بیشتر ما را با مذاکراتی شکست خورده روبرو خواهد کرد.

باراک اوباما خطاب به بی بی یا همان


در پی چنین اقدام غیر دیپلماتیک و غیر اخلاقی، اوباما از نتانیاهو انتقاد شدیدالحنی کرد و اظهار داشت که: « هنوز از دوره ریاست جمهوری من یک سال و نیم باقی مانده است.یک سری کارها را نبایستی انجام داد. نتانیاهو با این کارش به صورت من تف کرده است. و بایستی تاوان این کارش را بپردازد.»

باراک اوباما خطاب به بی بی یا همان


روزنامه “هرتز” در ادامه گزارش خود آورده است که اوباما و دولت وی از رفتار ناشایست نتانیاهو بسیار ناراحت هستند و اینگونه رفتارها را محکوم می کنند.به نظر می رسد که دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو از آمریکا در ۱۱ ماه فوریه آتی آنهم به دعوت کنگره آمریکا، اوباما را بسیار عصبانی کرده است و روابط بین اوباما و نتانیاهو را سردتر از پیش کرده است.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا