افتتاح خانه‌های بهداشت نکا، با حضور معاون اول رئیس جمهور

بصیر، احمدعلی مقیمی در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشت‌و‌درمان شهرستان نکا، اظهارداشت:مشارکت همه جانبه مردم در عرصه‌های نظامی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، به‌عنوان یکی از شعارهای انقلاب اسلامی تداعی می‌شد که امروز با گذشت ۳۶ سال از بهار پیروزی، این شعار به خوبی توسط مردم متبلور شده است .

 

وی گفت: مشارکت‌های مردمی و حضور مردم در صحنه‌ها، نشان می‌دهد ما می‌توانیم در سایه وحدت، همدلی و صمیمیت، کارهای بزرگ را به آسانی پیش ببریم.

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس، با اشاره به پیشرفت‌های بخش بهداشت‌ودرمان در کشور، خاطرنشان کرد: در بهمن ۵۷، یکهزار و ۵۰۰ مرکز درمانی در سطح کشور وجود داشت، اما هم اکنون بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و بر مبنای سال ۸۱، این تعداد به  هفت هزار و ۳۵۶ مرکز درمانی رسیده است.

 

وی افزود: خانه‌های بهداشت شهرستان نکا به‌عنوان پایلوت، با حضور وزیر بهداشت و معاون اول رئیس جمهور، از طریق ویدئو کنفرانس، در نکا افتتاح می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به وجود دو هزار و ۵۰۰ خانه بهداشت فعال سطح کشور در سال ۵۷، بیان‌داشت: امروز این تعداد  با روندی روبه رشد، به ۱۶ هزار و ۷۵۶ خانه بهداشت درسطح کشور رسیده است و این روند فزاینده نشان از عظمت شعار انقلاب و توجه ویژه به محرومان است.

 

وی وجود سرمایه اجتماعی را لازمه‌ی پیمودن درست مسیر پیشرفت در امور بهداشتی، خدماتی و درمانی خواند و ابراز داشت: دولت با تصویب و ارائه ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه هدفمندی به بخش بهداشت‌ودرمان، به دنبال این است تا بیماران، دغدغه‌ای جز رنج بیماری تحمل نکنند.

 

مقیمی کاهش هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌ها را از جمله افتخارات طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: چرا که تا دیروز بیماران بستری شده در بیمارستان‌های شهرنشین، ملزم بودند ۶ درصد و روستائیان، ۵درصد از هزینه‌های درمانی را خود پرداخت کنند.

 

وی افزود: اما با اجرای این طرح، هم‌اکنون در مراکز درمانی شهری، ۶ درصد وخانه‌های بهداشت، سه درصد ملزم به پرداخت هزینه درمانی خویش هستند که این امر به نوبه خود انقلاب بزرگی را در حوزه سلامت به بار آورده است.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، در خصوص بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی روستای آلوکنده، بیان‌داشت: با پیگیری‌های انجام شده، این طرح به وزارت علوم و دانشگاه پیام نور سپرده شده که به زودی، عملیاتی و به اجرا درمی‌آید.

 

وی با اشاره به یکهزار و ۳۸۵ پروژه‌ای که در دهه فجر ۹۳ در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد، تأکید کرد: باید خدمات ارزشمندی را در سایه همدلی‌، وحدت‌ و یکپارچگی به مردم ارائه دهیم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا