مبارزه با فساد خواسته مهم رهبری؛

سه عامل مهم در تصمیم‌گیری پرونده آقازاده معروف

بصیر، چند وقتی است که از آغاز بررسی جرائم اقتصادی مهدی هاشمی آقازاده معروف می‌گذرد و رسانه‌ها نیز به صورت گذرا به جلسات محاکمه این فرد می‌پردازند و از آن یاد می‌کنند.

همه مردم ایران به آن واقفند که بدون شک تصمیم‌گیری این پرونده در القای ایجاد و رعایت عدالت در کشور بر مردم این سرزمنی می‌تواند به شدت تاثیرگذار باشد و در واقع از آن به عنوان نماد جاری بودن عدالت نام می‌برند.

اما آنچه که باید بسیار حساس و ویژه مورد بررسی قرار بگیرد سه عامل حیاتی است که در ذیل تقدیم به خوانندگان محترم می‌شود:

  • اقتدار قوه قضائیه: بدون شک آن عامل بسیار مهمی که می‌تواند زمینه تحقق شعار عدالت در کشور باشد، نوع برخورد صحیح با این پرونده از سوی قوه ضقائیه است، در واقع این آزمون، بزرگترین امتحان قوه قضائه در چند سال گذشته است که آقازده‌ها را با عوام در نوع برخورد قانونی یکی بدانند و هرآنچه که برای مردم عادی می‌پسندند برای ان خواص نیز بپسندند.
  • طولانی نشدن محاکمه: یکی دیگر از موارد مهمی که مردم کشور نیز به آن واقفند، عدم طولانی نشدن این دادرسی است، چرا که زمان‌بر شدن این موضوع بسیار حیاتی می‌تواند از یک نگاه، راه ورود برخی خواص! دیگر را به این مسیر هموار کند، همچنین طولانی شدن محاکمه، نگاه مردم را به قوه قهریه کاملا جانبدارانه و سفارشی می‌کند.
  • عدم توجه به فشارهای برخی خواص: با توجه به اینکه مهدی هاشمی از آقازده‌های کشور به حساب می‌آید به نظر می‌رسد نگاه صریح و نافذ به پرونده وی، می‌تواند نوع ادبیات رایج در میان مردم مبنی بر اینکه(کسی به خاطر پدرش با او کاری ندارد) از بین می‌رود و امیدواریم که قوه قضائیه این نوع نگاه را تعدیل کند.

در پایان می‌توان چنین گفت که همانطوری که با معاون اول دولت دهم با آن قاطعیت برخورد به عمل آمد به نظر می رسد می‌توان با این خواص نیز به صورت اساسی مقابله کرد و در دادگاه بدون هیچ مشکل داخلی! و خارجی! این پرونده را با توجه به منافع مردم و کشور به پایان رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا