تقویت کنترل بر حمص و درعا/ کوچ اجباری داعش

بصیر،

، ۶ عضو یک گروه از تروریست های خارجی در منطقه حسکه به دام یکی از یگان های ارتش سوریه افتادند. این افراد تلاش داشتند به یک پایگاه نظامی ارتش سوریه در جاده حسکه نفوذ کنند.

نیروهای ارتش سوریه در ادلب نیز اعضای یک گروه تروریستی تکفیری را که برخی از آنان تابعیت سعودی و ازبکی داشتند هدف قرار دادند و به هلاکت رساندند.

 

کوچ اجباری داعشی ها از عراق به سوریه

حملات متعدد و خسارت های سنگین ناشی از عملیات ارتش عراق علیه گروهک تروریستی داعش موجب شده است این گروه شمار زیادی از افراد خود را از سوریه به عراق منتقل کند.

تحولات عراق

بر اساس این گزارش، گروه مرکز حقوق بشر وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد، در حمله هوائی که علیه جبهه النصره وابسته به القاعده در شمال غربی سوریه صورت گرفت، تعدادی تروریست به هلاکت رسیدند.

 

این دومین حمله گسترده به این گروه در این منطقه در ۴ روز گذشته به شمار می رود.

 

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد نیروی هوایی ارتش سوریه چند روستا و شهر، از جمله شهر عربین را در غوطه شرقی هدف قرار داده است.

 

همزمان با حملات هوایی چند ماهه به منطقه جوبر درگیری های زمینی میان ارتش با گروه های مسلح تروریست از سوی دیگر ادامه دارد.

 

تازه ترین گزارش از این منطقه حاکی است سکوهای شلیک موشک و خمپاره تروریست‌ ها در کوی «جوبر» واقع در دمشق و شهر «دوما» در ریف دمشق با اقدام نیروهای ارتش سوریه نابود شد.
به گزارش خبرنگار  شبکه سوریه، پس از حمله خمپاره‌ ای و موشکی گروه‌ های مسلح تروریستی به شهر دمشق که میدان «الامویین» و کوی «المزه ۸۶» را هدف گرفت، یگان‌ های ارتش سوریه ضمن رصد کانون‌ ها و محل دقیق اجرای این حملات آنها را نابود کردند.

 

در این درگیری ها چندین تن کشته یا زخمی شده اند. استان دیرالزور هم برای اعضای داعش امن نیست. ارتش سوریه به منطقه حویقه در دیرالزور نیز حملات هوایی صورت داده است.

 

دفن اجساد النصره در درعا و القنیطره

همچنین صدها تکفیری عضو النصره، در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در جنوب این کشور به هلاکت رسیدند.

 

این گزارش به نقل از المنار می افزاید، جبهه النصره اجساد صدها تن از اعضای خود را در دو استان درعا و القنیطره در جنوب سوریه دفن کرد و این اقدام، وسعت تلفات داعش را در این درگیری ها نشان می دهد.

 

منابع آگاه فاش کردند، جبهه النصره در این درگیری ها ۵۶۷ کشته و صدها زخمی داشته است. اجساد کشته شدگان در درگیری های اخیر نزدیک شهرک جاسم دفن شدند. زخمی شدگانی هم که حال آنها وخیم است به بیمارستان های اسرائیل منتقل شدند.

 

در ادامه این گزارش آمده است: در مناطق شمال شرق سوریه هم ارتش این کشور به پیشروی خود در غرب استان حسکه ادامه می دهد و کنترل ۵ روستای دیگر را در این منطقه در دست گرفت.

 

داعش در شرق استان حسکه هم درگیری های شدیدی با افراد مسلح بومی دارد.

 

قرار است اعضای این گروه مسلح به نیروهای دفاع مردمی در منطقه الذیابیه تبدیل شوند.

 

تحولات سوریه

 

در حومه شرقی دیرالزور دو گروه ناشناس مسلح با استفاده از موتورسیکلت حملاتی را در شهر المیادین اجرا کردند. در نخستین حمله دست کم ۱۲ تن از اعضای داعش کشته شدند.

 

دومین حمله نیز در یک ایست بازرسی داعش در همین شهر صورت گرفت. شماری از اعضای داعش نیز هنگام استقرار نیروهای دولتی سوریه در حومه غربی حسکه هدف قرار گرفتند.

 

اطراف منطقه «تل التمر» که منطقه ای راهبردی در شمال شرق سوریه است، از چند هفته پیش صحنه درگیری شدید نیروهای بومی و مردمی با داعش است.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، نیروهای بومی و تروریست های داعش برای به کنترل در آوردن تل التمر منطقه ای راهبردی در شمال شرق سوریه به شدت درگیر هستند و درگیری ها در این منطقه به کشته شدن دست کم ۴۰ نفر منجر شد.

تحولات سوریه

بنا به اذعان رسانه های رسمی سوریه، نیروهای ارتش این کشور کنترل خود را بر اطراف حمص و درعا و ادلب تقویت کرده اند و شماری از تروریست ها را در این مناطق به هلاکت رسانده اند.

 

ادامه درگیری ها در حلب

این گزارش به نقل از المنار می افزاید: درگیری ها در حلب همچنان ادامه دارد. ارتش سوریه از حمله شدید تروریست ها به جبهه حندرات در حومه شمالی حلب جلوگیری و ۲ دستگاه از بلدوزرهای تروریست ها را در اطراف حندرات در حومه حلب نابود کرد و سرنشینان آنها را به هلاکت رساند.

 

برابر این گزارش، پایگاه اینترنتی العهد نیز در این باره نوشت: در حملات هوایی شدید هواپیماهای سوریه به مواضع گروه «جبهه النصره» در اطراف منطقه حندرات، مزارع الملاح و تله المضافه در حومه شمالی حلب ده ها تن از عناصر مسلح جبهه النصره به هلاکت رسیدند.

 

شبکه تلویزیونی العالم نیز در خبری فوری گزارش داد: فرمانده عملیات میدانی گروه تروریستی موسوم به جنبش احرار الشام به نام «ابوجعفر طعوم» در درگیری های روستای حندرات در ریف شمالی حلب به هلاکت رسید.

 

جنگنده های سوریه همچنین مواضع داعش را در باب الحدید و قسطی الحرامی در شرق شهر حلب بمباران کردند.

 

در شمال شرقی شهر حلب هم عملیات تبادل اسیران میان ستادهای مردمی و جبهه النصره در «النبل» صورت گرفت.

 

یک عضو جبهه النصره در برابر دو زن که جبهه النصره آنها را ربوده بود، آزاد شد. فرمانده گروه مسلح موسوم به انفال وابسته به ارتش آزاد به همراه ۶۰ تن از افراد مسلح این گروه در اردوگاه یرموک تسلیم شدند.

 

 

 

 

 

 

 

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا