گشتی اجمالی در سال 1393/ مهم‌ترین مطالبه اردیبهشتی بصیرنیوز از مسئولان/2/؛

استقرار اداره آبیاری در فریدونکنار از مطالبات اصلی شهروندان/ خطر خشکسالی ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در فریدونکنار/ شمارش معکوس برای نابودی برنج در فریدونکنار آغاز شده است

بصیر، این اخبار به دلیل مشکلات فراوان در بخش کشاورزی فریدونکنار در فصل کشت و کار در پایگاه خبری بصیر منتشر شد:

این خبر در تاریخ ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ منتشر شد:

استقرار اداره آبیاری در فریدونکنار از مطالبات اصلی شهروندان

رئیس کمسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار گفت: استقرار اداره آبیاری در فریدونکنار از مطالبات اصلی شهروندان و کشاورزان این شهر است.

سیدهادی میرانی‌کناری در گفت‌و‌گو اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: از روزی که کمیته کشاورزی در فریدونکنار تشکیل شد به دنبال مطالبات به حق کشاورزان بودیم.

وی با بیان اینکه عدم متولی خوب موجب شده تا مردم و کشاورزان فریدونکنار تبعات سنگینی را متحمل شوند، تصریح کرد: با شورای کشاورزی شرق، میان‌محله و غرب شهرستان فریدونکنار جلسه‌ای برگزار و مشکلات راشناسایی کردیم.

میرانی یادآور شد: در زمستان در مسیر میان‌محله به دلیل بارندگی انسداد ایجاد شده بود که به کمک شهرداری و با بیل مکانیکی آن را تمیز کردیم، همچنین در گزارشی که از این کمسیون به شورا ارائه شد رودخانه‌هایی که باید لایه‌روبی می‌شد را معرفی کردیم، هرچند در عمل آن‌طور که باید لایه‌روبی صورت نپذیرفت.

عضو شورای شهر فریدونکنار با اشاره به اینکه در جوی‌ها و معابر لایه‌روبی انجام شد، خاطرنشان کرد: زمین‌های کشاورزی در فریدونکنار از هر سه منطقه شرق، میان‌محله و غرب از لحاظ آبی تغذیه می‌شود، آب سمت غرب از بالادست روستای ازباران، میان‌محله از منطقه‌ای به نام کتل‌کش از دریچه شماره ۴ که در تنظیم و تقسیم آب مهندسی و ساخته شده آب می‌گیرند.

در تقسیم آب آبیاری عدالت رعایت نمی شود

وی با انتقاد از اینکه مسئولان اداره آبیاری ساعات تقسیم‌های آب را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: ضعف همکاری اداره آبیاری در آن منطقه به فریدونکنار و حدود ۳۴ آبادی که از این آب بهره‌مند می‌شوند صدمه جدی وارد کرده است و در عمل نیز ساعات تقسیم فریدونکنار را کم می‌کنند و عدالت رعایت نمی‌شود.

میرانی ادامه داد: در دوشنبه گذشته آب اختصاصی متعلق به فریدونکنار که یک زمان ۳۰ ساعته بوده است کاملا بسته شده بود و با توجه به اینکه این آب در آن ساعات حق مسلم کشاورزان فریدونکناری بود حتی قطره‌ای آب به زمین‌های آنان نرسید.

وی افزود: قطعا کوتاهی از اداره آبیاری بوده است که اصلا همکاری نمی‌کنند و حق فریدونکنار را نادیده می‌گیرند، در این فصل نشاکاری که هزینه‌های بسیار زیادی برای کشاورزان صورت پذیرفت امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش رود که با بحران آب مواجه نشویم.

فریدونکنار از سهام‌داران اصلی رودخانه هراز است

رئیس کمسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه امسال حجم آب هراز در حد مطلوبی است، اذعان داشت: فریدونکنار یکی از سهام‌داران اصلی رودخانه هراز است و با مدیریت مناسب می‌توان آب این رودخانه را به خوبی جذب کنیم اما متاسفانه فریدونکنار را در حاشیه قرار داده‌اند.

میرانی عنوان داشت: در گذشته شهرهایی بودند که به صورت دیمی‌کاری کشاورزی می‌کردند و اسناد آن هم موجود است و آنها حقی از آب هراز ندارند اما امروز آنها از آب هراز بهره‌برداری می‌کنند و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید اما حق آبه چندین ساله فریدونکنار با سهل‌انگاری مسئولان نادیده گرفته می‌شود.

منتخب مردم فریدونکنار در شورای اسلامی شهر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه روز جمعه که با حضور نجف‌نژاد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جلسه به دنبال راهی برای برطرف کردن مشکلات آب کشاورزان هستیم.

اداره آبیاری از مطالبات اصلی شهروندان فریدونکناری است

میرانی تاکید کرد: استقرار اداره آبیاری در فریدونکنار از مطالبات اصلی شهروندان است، همچنین بودجه‌ای هم برای برق‌دهی به چاه‌های بالادستی فریدونکنار و لایه‌روبی رودخانه وجود داشت که متاسفانه هنوز اختصاص پیدا نکرده، در صورتی که ضرورت اختصاصی بودجه در این فصل کشاورزی احساس می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه آب‌بندان های فریدونکنار از گذشته به عنوان تغذیه‌کننده زمین‌های کشاورزی فریدونکنار محسوب می‌شدند، تصریح کرد: این آب بندان‌ها به عنوان ذخیره‌کننده اصلی آب فریدونکنار مطرح است اما متاسفانه اداره آبیاری به علت عدم مدیریت در زمینه لایروبی، حجم ذخیره واقعی این آب‌بندان‌ها را پائین آورده و به نوعی در این زمینه از سوی این مسئولان سهل‌انگاری صورت پذیرفته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی فریدونکنار در پایان گفت: البته از حجت‌الاسلام جلالی امام جمعه شهرستان، علی قاسمی فرماندار سابق و محمد حسین‌زاده فرماندار فعلی، بخشدار مرکزی، رزاقی مدیریت جهاد کشاورزی و محمدمهدی گرائیلی مدیر امور توزیع برق فریدونکنار به جهت حمایت های همیشگی شان در بخش کشاورزی تشکر می‌کنیم اما به دلیل نداشتن متولی مستقیم اداره آبیاری در فریدونکنار با این بحران ها مواجه هستیم.

همچنین پایگاه جامع اطلاع‌رسانی بصیر در روزهای بعد، اقدام به انتشار خبری با عنوان «خطر خشکسالی ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در فریدونکنار» کرد.

این خبر در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ منتشر شد:

خطر خشکسالی ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی در فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت:  ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی فریدونکنار در پائین‌دست در استرس خشکسالی قرار دارند.

حسن رزاقی در جلسه شورای کشاورزی در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد معیشت مردم فریدونکنار به اراضی کشاورزی وابسته است و بیشتر زمین‌های کشاورزی در این شهرستان تک‌محصولی هستند.

وی با بیان اینکه کشاورزان فریدونکنار همواره در این فصل با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شوند، تصریح کرد: فریدونکنار در ته‌بند رودخانه هراز قرار دارد و به همین دلیل همواره این مشکل وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با اشاره به اینکه ۷۰ کیلومتر مسیر انتقال آب داریم که کاملا سنتی اداره می‌شود، گفت: باید طی چند برنامه کانال‌های ذوزنقه‌ای و مستطیلی احداث شود تا انتقال آب بدون هیچ مشکلی صورت بپذیرد.

رزاقی عنوان داشت: با این سیستم سنتی آن ساعت آبی که در اختیار کشاورزان فریدونکناری قرار دارد راندمان آب بیشتر از ۳۰ درصد نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نقش اصلی آب بندان‌ها ذخیره آب کشاورزی است، اذعان داشت: متاسفانه شاهد آن هستیم که نقش و عملکرد این آب‌بندان‌ها در حال تغییر است و کشاورزی به اولویت دوم و سوم انتقال یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: آنچه که نقش اساسی یک آب‌بندان است تامین و ذخیره آب کشاورزی است، شیلات و گردشگری یک ظرفیت است اما در مرحله بعدی قرار دارد، بسیاری از آب‌بندان‌ها ظرفیت مناسبی دارند اما از آنها بهینه استفاده نمی‌شود.

رزاقی با اشاره به اینکه امسال با کاهش شدید نزولات آسمانی روبه رو هستیم، گفت: از ۷۳۰ هکتار  آب‌بندان موجود در فریدونکنار کمتر از ۶۰۰ هکتار فعال است و اگر تعدادی از این آب‌بندان‌ها را بهینه استفاده کنیم و فعال شود نیازی به آب هراز نداریم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه به دلیل شور بودن آب در فریدونکنار امکان حفر چاه وجود ندارد، اظهار داشت: به دلیل شور بودن مناطق پائین‌دست فریدونکنار ۳۰۰ تا ۴۰۰ هکتار از اراضی در استرس خشکسالی قرار دارند و تنها راه برون‌رفت این اراضی ساخت ۳ ایستگاه پمپاژ و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ دیگر است.

رزاقی تصریح کرد: اگر درایت کشاورز فریدونکناری نباشد این مشکلات به مراتب بیش از پیش می‌شود، بنابراین انتظار ما این است که برنامه‌ای در سطوح ملی تدوین و با کارهای زیربنایی مشکلات در فردونکنار برطرف شود.

همچنین خبر «سد لاستیکی فریدونکنار توان هدایت ۲۰۰ متری آب را ندارد» نیز در این پایگاه خبری منتشر شد:

این خبر در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ منتشر شده است:

سد لاستیکی فریدونکنار توان هدایت ۲۰۰ متری آب را ندارد

رئیس کمسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار با انتقاد از عدم مدیریت از سدلاستیکی احداث شده در فریدونکنار گفت: سد لاستیکی توان هدایت ۲۰۰ متری آب را ندارد.

سیدهادی میرانی‌کناری در جلسه شورای کشاورزی که با حضور مقداد نجف‌نژاد نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس، محمد حسین‌زاده فرماندار، معاون فرماندار، تعدادی از مدیران ادارات و نهادها و کشاورزان فریدونکناری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در مازندران به دلیل بارندگی باران نباید مشکلی بابت آب داشته باشیم اما در فریدونکنار و بابلسر بزرگترین مشکل ما عدم مدیریت در این زمینه است.

وی تصریح کرد: بیشترین تمرکز آب منطقه‌ای استان به دلیل داشتن سد شهید رجایی و البرز منحصر به ساری و بابل شده است مشکل در آن مناطق برطرف شده اما متاسفانه ما هنوز مدیرکل آب منطقه‌ای را در این شهرستان ندیده‌ایم.

میرانی با اشاره به اینکه مدیریت آب در فریدونکنار از سه طریق آب‌هراز، آب‌بندان‌ها و سدلاستیکی انجام می‌پذیرد، گفت: به دلیل شوری آب در فریدونکنار تا عمق ۱۲ کیلومتری جنوبی نمی‌توانیم چاهی حفر کنیم.

رئیس کمسیون کشاورزی شورای شهر فریدونکنار با بیان اینکه سد لاستیکی در جای خود پروژه خوبی بود، گفت: فریدونکنار در ته‌بند و انتهای رودخانه هراز قرار دارد بنابراین تمام املاح‌های این رودخانه و آب کشاورزی نقاط دیگر به فریدونکنار می‌آید و به سمت دریا می‌رود اما سد لاستیکی مانع از ورود این املاح و آب‌ها به دریا می‌شود، اگر زمین‌های فریدونکنار از طریق آب هراز شستشو نشود بعد از چند سال این زمین‌ها از بین می‌رود.

میرانی با اشاره به اینکه آب کشاورزان این منطقه یا باید به وسیله آب هراز به زمینهای فریدونکنار برسد یا آب آب‌بندان‌ها که ته‌نشین می‌شود و ذخیره خوبی برای کشاورزی است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است هدایت آب از طریق این سد لاستیکی اتفاق بیافتد چرا کانال و بندهای مکانیزه در آن احداث نشد، چرا تمهیدات لازم برای انتقال بند صورت نپذیرفت، فقط سدی زده شد تا گزارشی داده باشند و مردم را دلخوش کنند، عملا پس از احداث سد هیچ کاری صورت نپذیرفت و متاسفانه هنوز سد تحویل داده نشد.

وی ادامه داد: معمولا برای اینگونه سدها کانال‌های انتقال آب احداث می‌شود، در فریدونکنار سد احداث شد اما انتقال برق در فاصله بسیار کوتاه نیز امکان‌پذیر نیست.

این عضو شورای شهر فریدونکنار گفت: ما فقط نباید به این جلسات دلخوش باشیم، چرا که تنها با این جلسات مشکلات ما برطرف نمی‌شود، زمین‌های کشاورزی در حال خشک‌شدن هستند و منتظر ما نمی‌مانند که ما در جلسات صحبت کنیم بلکه منتظرند به آنها آب برسد که اگر این‌چنین نشود مشکل در فریدونکنار عدیده و بزرگ می‌شود.

این پایان کار نبود و رئیس شورای بخش دهفری نیز در آن جلسه سخنان قابل تاملی بیان کرد.

این خبر نیز در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ منتشر شد:

شمارش معکوس برای نابودی برنج در فریدونکنار آغاز شده است

رئیس شورای بخش دهفری با انتقاد از عدم مدیریت مسئولان در این شهرستان گفت: شمارش معکوس برای نابودی برنج در فریدونکنار آغاز شده است.

عابد چکاوه در جلسه شورای کشاورزی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: اگر امروز به فکر کشاورز و برنج فریدونکنار نباشیم، در سال‌های بعد باید مجلس ترحیم برای کشاورزی فریدونکنار برپا کنیم.

وی با بیان اینکه اگر برنج را از فریدونکنار برداریم نرخ بیکاری در این شهرستان به بیش از ۹۰ درصد می‌رسد، اذعان داشت: مشکلات در بخش کشاورزی در فریدونکنار بسیار زیاد است، سهمیه گازوئیل برای تیلر‌های کشاورزی نداریم و می‌گویند حتما باید از تراکتور استفاده کنید، مگر می‌شود در زمین‌های با ابعاد کوچک از تراکتور استفاده کرد.

چکاوه خاطرنشان کرد: برنج ماه روشن در شب تاریک کشاورزی فریدونکنار است که در این شهرستان شمارش معکوس برای نابودی این محصول استراتژیک آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در فصل نشا و برای هر نفر در هر روز باید مبلغ بین ۸۰ تا ۱۵۰ هزارتومان پرداخت می‌کردیم، عنوان داشت: هزینه‌ها بسیار سنگین و کمرشکن است، در زمان فروش اگر هزینه‌ها را جمع کنیم برای هر کیلوگرم برنج باید مبلغی نجومی پرداخت شود.

رئیس شورای بخش دهفری، با انتقاد از عملکرد مسئولان از خدمات‌دهی به کشاورز، خاطرنشان کرد: همه ما از خدمت به مردم دم می‌زنیم، اما فاصله بین خدمت و خیانت یک تار مو است و فردا باید در محضر پیامبری که بر دستان کارگر بوسه زده بود پاسخگو باشید.

چکاوه در بخش دیگری از سخنان خود به اشاره به عدم مدیریت صحیح از آب‌بندان‌های فریدونکنار، اذعان داشت: آب‌بندان‌ها را به بخش خصوصی برای درآمدزایی روستای خود اجاره می‌دهیم و به فکر کشاورز و تامین آب کشاورزی نیستیم، بخش خصوصی با کمترین هزینه به دنبال دستیابی به بیشترین سود است و هیچ اساسنامه‌ای نیز در اجاره آب‌بندان‌ها وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیمه کشاورزی نیز به نعهدات خود عمل نمی‌کند، مردم و کشاورزان به این بیمه‌ها بی‌اعتمادند.

دو روز بعد از انتشار این خبر، سیدهادی میرانی کناری در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، نسبت به خشکسالی زمین‌های کشاورزی این شهرستان هشدار داد.

این خبر در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ منتشر شده است:

هشدار رئیس کمسیون کشاورزی شورای فریدونکنار به خشکی زمین های باقیمانده

رئیس کمسیون کشاورزی فریدونکنار گفت: ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی فریدونکنار خشک شده اند و باقیمانده آنها نیز در حال خشک شدن هستند.

سیدهادی میرانی کناری در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار ما ضمن اشاره به این مطلب، اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌های حجت‌الاسلام جلالی امام جمعه شهرستان، یخکشی مدیر کل آبیاری استان مازندران به فریدونکنار آمد و از زمین‌هایی که نبود آب موجب خشک‌شدن آنها شد دیدار به عمل آورد.

وی تصریح کرد: اقتصاد فریدونکنار از زمین‌های کشاورزی است که در حال خشک‌شدن هستند و اگر آب به این منطقه نرسد موجب می‌شود که اقتصاد این شهرستان فلج شود.

میرانی با اشاره به اینکه فریدونکنار زمین‌های وسیع کشاورزی دارد، گفت: ۳۵ درصد از آب هراز از دیر باز و با توجه به اسناد قبلی سهم حق آبه فریدونکنار است اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت توزیع آب، در منطقه میان‌محله و شرق با کم آبی روبرو هستیم، از طرفی آبدهی هراز در این دوره خوب است.

وی اذعان داشت: اگر تا چند روز آینده آب به زمین‌های کشاورزی نرسد با توجه به اینکه کشاورزان هزینه‌های سنگینی را در سال جاری انجام داده‌اند، صدمه‌های جبران ناپذیری می‌بینند و امیدواریم این بازدید و دستورهای مدیرکل، حق آبه فریدونکنار که ساعت مقرری است را به طور صحیح به زمین‌های این شهرستان بدهند و در توزیع آن نظارت کاملی داشته باشند.

میرانی کناری یادآور شد: در فریدونکنار ۲هزار هکتار زمین کشاورزی شالیزاری وجود دارد که از ۹۰۰ هکتار منطقه شرق فریدونکنار ۴۰۰ هکتار در حال خشکسالی است که ۲۰۰ هکتار آن نیز خشک شده است، در میان محله نیز ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که ۳۰۰ هکتار آن در حال خشک شدن است که حتی یک قطره آب هم در آن زمین‌ها موجود نیست.

اما این پایان کار نبود و ابوالقاسم فرجی در یادداشتی انتقادی، خواستار توجه بیشتر مسئولان نسبت به این امر شد.

این یادداشت در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ منتشر شد:

ثانیه شماری برای نابودی معروف ترین برنج جهان آغاز شده است

در حالی که سال ۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است و به فرموده مقام عظمای ولایت دولت نتوانست انتظارات را در زمینه اقتصادی برآورده سازد، به نظر می‌رسید که دولت‌مردان و مسئولان باید تمام توان خود را برای تحقق این خواسته رهبری انجام می‌دادند و اهداف رهبری که خواسته مردم نیز هست را تحقق می‌بخشیدند.

اما به نظر می‌رسد این امر در فریدونکنار همچنان مناسب نیست، اقتصاد در شهرستان ساحلی و جلگه‌ای خطه مبارک بر مبنای کشاورزی و کشت برنج است و بیش از ۸۰ درصد از مردم این شهرستان به این شغل حتی به عنوان شغل دوم نیز اشتغال دارند.

شغلی که برای بسیاری از فریدونکناری‌ها به عنوان تنها مایه امید و درآمد است و از روی درآمد آن هزینه یک سال خود را برنامه‌ریزی می کنند اما شرایط در حال حاضر مناسب یک کشاورز نیست.

این اوضاع نابسامان به اواخر سال گذشته بر می‌گردد، زمانی‌که مدیر کل وزارت بهداشت بدون مطالعه و بر اساس پیش‌بینی غلط در یک برنامه تلویزیونی برنج این شهرستان را آلوده اعلام می کند و موج افکار منفی در جامعه علیه این محصول استراتژیک فریدونکنار که حتی در دنیا نیز زبانزد است راه می اندازد، او تنها به این کار بسنده نمی‌کند و با ارسال نامه ای به تمام رستوران‌ها، هتل‌ها و متل‌ها، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان و جاهای دیگر خرید و توزیع این محصول را منع می‌کند تا نخستین ضربه کاری و سخت بر پیکره کشاورز بی‌جان فریدونکناری وارد سازد.

حال پس از گذشت چند ماه، کشاورزان فریدونکناری با سناریو دیگری روبرو هستند و کم‌آبی بزرگترین معضل این زحمتکشان شده است.

زمین‌های کشاورزی فریدونکنار به دلیل آنکه در ته‌بند قرار دارند و تا عمق ۱۲ کیلومتری جنوبی آن نیز به دلیل شوری آب نمی‌توان چاه حفر کرد همواره با کم‌آبی روبرو هستند، معمولا کشاورزان فریدونکناری از سال ها قبل آب مورد نیاز خود را از رودخانه هراز تامین می کردند اما چند سالی است که زمین های کشاورزی شهرستان های همجوار که در گذشته به صورت دیمی کشت می کردند تغییر رویکرد داده و از آب هراز بهره می برند.

در این بین آنچه قابل اهمیت می باشد این است که حق مسلم فریدونکناری ها را نادیده می گیرند و حجم آب مصرفی زمین های این شهرستان حال با چند شهرستان دیگر تقسیم می شود، اما نکته ای که در اینجا قابل ذکر است چرایی استفاده از حق آبه کشاورزان فریدونکناری نیست بلکه متاسفانه به دلیل عدم مدیریت اداره آبیاری که در نوع خود نیز جالب می باشد و برای سه شهرستان مشترک است! در آن زمانهایی که باید آب به زمین های کشاورزی فریدونکنار وارد شود هیچ اتفاقی نمی افتد و آبی در کار نیست و حتی یک قطره نیز به زمین های کشاورزی نمی رسد.

در شرایطی که امام جمعه، رئیس کمیسیون کشاورزی شورای شهر و فرماندار فریدونکنار پای کار آمده اند و سخت پیگیرند تا این مشکلات برطرف شود وجود چنین مشکلاتی اینچنین القا می شود که معروف ترین برنج ایران یعنی برنج فریدونکنار که در جهان نیز شهره است و مصرف بین المللی دارد شمارش معکوس برای نابودی آن آغاز شده و منویات رهبری برای خلق حماسه اقتصادی و بعد از آن شکوفایی اقتصاد کشور را نادیده گرفته است.

سالی که شعار عزم ملی در آن می درخشد اینگونه به نظر می رسد که مسئولین اداره آبیاری شهرستان عزم خود را برای نابودی اقتصاد در فریدونکنار جزم کرده اند و با مدیریتی جهادی به دنبال تحقق اهداف خود هستند اما نکته حائز اهمیتی که آنها باید یدانند این است که نباید فقط از خدمت به مردم سخن گفت بلکه باید به آن عمل کرد، فاصله بین خدمت و خیانت یک تار مو است و فردا باید در محضر پیامبری که بر دستان کارگری بوسه زده بود پاسخگو باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا