رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز:

نمایندگی ثبت احوال دهفری فعال است/ صدور حکم مسئول نمایندگی ثبت احوال دهفری تا یک ماه دیگر

بصیر، حرمت‌الله قیصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، در پاسخ به سخنان ولی‌الله ساکت کارشناس مسئول نمایندگی ثبت احوال بخش دهفری که از پایگاه جامع اطلاع‌رسانی بصیر منتشر شد، اظهار داشت: نمایندگی ثبت احوال فریدونکنار در بخش دهفری سه روز در هفته فعال است.

وی تصریح کرد: علی ساکت که در آن دفتر نمایندگی حضور دارند، کارمند اداره ثبت احوال بابلسر و مامور خدمت در بخش دهفری هستند.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار با اشاره به فعالیت‌هایی که در این نمایندگی صورت می‌پذیرد اذعان داشت: درخواست تعویض شناسنامه، درخواست تغییر نام و نام خانوادگی، در خواست الصاق عکس، درخواست رسیدگی از هیئت حل اختلاف و موارد دیگری در نمایندگی بخش دهفری انجام می‌شود و در حال حاضر نیز در اسفند سال ۹۳ سه نیروی جدید برای اداره ثبت احوال شهرستان فریدونکنار در نظر گرفتند که این نیروها در حال کارآموزی هستند و پس از پایان این کارآموزی یکی از نیروها را در بخش دهفری مشغول به کار می کنیم تا این بخش نیز به فعالیت کامل خود با قوت بیشتری ادامه دهد.

قیصری در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر چرایی تاخیر در صدور حکم مسئولیت، خاطرنشان کرد: آقای ساکت مامور به خدمت در بخش دهفری هستند و برای چنین فردی نباید حکم مسئولیتی صادر کرد چرا که همین ابلاغ داخلی بسنده می‌کند.

وی افزود:اگر این فرد به دنبال حکم مسئولیت است باید درخواست کتبی خود را به اداره کل می‌دادند و این امر را پیگیری می‌کردند اما این فرد حتی به من که رئیس اداره بودم درخواست کتبی نداده است.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار ادامه داد: به جهت رفاه حال مردم یکی از کارهای دیگری که در بخش دهفری انجام دادیم، آقای ساکت را به مدارس بخش فرستادیم و در آنجا برای کسانی که به سن ۱۵ سالگی رسیدند درخواست عکس‌دار کردن شناسنامه را گرفته و پس از صدور آن را دوباره به همان مدارس بازگرداند.

قیصری گفت: نمایندگی سیاستی بود که در سازمان ثبت احوال کشور انجام شد، بعضی از شهرها دو یا سه نمایندگی دارند، بعضی از این نمایندگی‌ها به دلیل آنکه فاصله آنها از مرکز شهرستانی دورتر است و جمعیت بیشتری داشت به اداره ارتقا پیدا کردند اما در فریدونکنار چون جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر است و فاصله دهفری تا مرکز شهرستان هم خیلی دور نیست ما به نمایندگی بسنده کردیم و نیروی ما نیز در آنجا مستقر است و آقای ساکت در ۲۷ ماه گذشته در آنجا سه روز در هفته مستقر بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای بخش دهفری نیرو مشخص و استخدام شد و در حال حاضر در کارآموزی به سر می‌برد، اظهار داشت: به محض صادر شدن حکم رسمی تا نهایتا یک ماه آینده، کارمندی در آنجا مشغول به کار می‌شود و سهمیه دهفری هم مطمئنا به آنجا اعزام می‌شود و نمایندگی آنجا بیش از پیش فعال‌ می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا