کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

تیم مذاکره‌کننده منافع حداقل هسته‌ای را حفظ کرد/ بیانیه لوزان نوعی بازی سیاسی است

بصیر، محمدرضا آزادی‌کناری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به بیانیه صادر شده در لوزان سوئیس، اظهار داشت: دستاورد تیم دیپلماسی از چند جهت قابل بررسی است، استقامت تیم مذاکره‌کننده در بخش سیاسی و در مقابل کشورهای بزرگ دنیا قابل ستایش است و تا حدودی توانستند از حقوق کشور پاسداری کنند.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است، همان موضوعی که امام راحل(ره) فرمودند از اوجب واجبات و منوط به حضور و حمایت مردم از نظام است.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: بخشی از افکار عمومی کشور تمایل به رابطه و مذاکره با دنیا داشتند تا تا مذاکرات و تعامل شاید در فضای اقتصادی کشور گره‌کشایی کند.

آزادی‌کناری اذعان داشت: بنابراین رهبری میدان را برای دولت به منظور مذاکره و اینکه مردم در صحنه بمانند و بین ملت و نظام شکاف ایجاد نشود گشود تا مردم به این نتیجه برسند که دشمنان نظام خیرخواه نیستند.

وی با بیان اینکه به تدریج مردم متوجه می‌شوند که عدم خوش‌بینی رهبری در دشمنی، بدخواهی و بدطینتی آمریکا و صهیونیست است، گفت: دولت در این مذاکرات نتیجه حداقلی به دست آورد و در واقع حقوق هسته‌ای حداقلی را حفظ کرد تا تحریم‌های ناشی از فناوری هسته‌ای را بردارد.

کارشناس ارشد علوم سیاسی در ادامه با بیان اینکه مقامات آمریکایی هم گفتند که تمامی تحریم‌ها برداشته نمی‌شوند و لغو تحریم‌ها مربوط به مسائل هسته‌ای است، اذعان داشت: ما کشور مستقلی هستیم و استقلال ما یعنی اینکه خود برای منافع‌مان تصمیم بگریم و اگر کسی مزاحم شود با آن برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت در اینجا هم منافع حداقلی را انتخاب کرد، اظهار داشت: در این مذاکرات و دستاورد هسته‌ای حقوق حداقلی در نظر گرفته شد و رهبری خواسته تا بخشی از افکار عمومی و دولت یکبار دیگر دشمن و بدطینتی او را تجربه کند.

آزادی‌کناری یادآور شد: این مذاکره نشان می‌دهد که استقامت و توجه به داخل راه‌حل اصلی است و این بیانیه به نظر می‌رسد که نوعی بازی سیاسی است بنابراین باید منتظر بمانیم تا روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا