دبیر ستاد تسهیلات سفر فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز؛

اقامت بیش از ۳۵۵ هزار نفرشب مسافر در فریدونکنار/ ۸۷میلیون و ۴۰۰ هزار ریال جریمه اصناف متخلف

DSCN7761

بصیر، غلامرضا چشمه‌نور در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، با اشاره به اینکه از تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۳ تا ۱۴ فروردین سال جاری ۳۵۷۵۷۲ نفرشب مسافر در فریدونکنار اقامت داشتند، اظهار داشت: از این تعداد، ۷۳۰۰ نفر در هتل، ۱۱۴۱۰نفر در هتل آپارتمان، ۱۰۵۳۵ نفر در کمپ‌ها، ۴۷۱۵۰نفر در منازل استیجاری و ۷۵۰ نفر در چادرها اقامت داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۹۵۰۷ نفر نیز در مدارس فریدونکنار اسکان یافتند، اذعان داشت: ۲۷۳۴۶۰ مسافر نیز در شهرک‌ها و بخش‌های دهفری و مرکزی اقامت کردند.

بازدید ۱۸۹۹۵۰ نفر از مراکز گردشگری فریدونکنار

دبیر ستاد ستهیلات سفر فریدونکنار با بیان اینکه در روز ششم فروردین بیشترین مسافر ایام نوروزی به تعداد ۲۶۳۸۰ نفر به فریدونکنار، وارد شدند، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۸۹۹۵۰ نفر از اماکن توریستی، جاذبه‌های گردشگری، مذهبی، توریستی، جنگل، سواحل‌دریا، بازار‌ماهی و سقانفارها بازدید کردند.

چشمه‌نور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۹۵ مورد بازدید و نظارت از تاسیسات گردشگری در این روزها به عمل آوردیم، گفت: از این تعداد به ۱۹ واحد اقامتی تذکر دادیم و همچنین ۲۱۲ مورد در حوزه بهداشتی از سوی مرکز بهداشت و درمان بازدید به عمل آورد.

۸۷میلیون و ۴۰۰ هزار ریال جریمه اصناف متخلف

وی افزود: ۲۱۴ مورد بازدید از اصناف فریدونکنار در این طرح نظارتی به عمل آمد که ۵۵ تخلف کشف و پرونده تشکیل شد که ارزش ریالی آن برابر با ۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

دبیر ستاد ستهیلات سفر فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاسیسات گردشگری و زیرمجموعه‌های‌مان، روزانه به این ستاد آمار دادند، اظهار داشت: نرخ قیمت‌ها بر اساس نرخ‌نامه اتحادیه جامع هتل‌داران و میراث فرهنگی بود و همه مدیران موظف بودند تا آن را در معرض دید مسافران بگذارند.

حذف کامل تابلوبه‌دستان در نوروز ۹۵

چشمه‌نور در خصوص ساماندهی تابلوبه‌دستان در فریدونکنار، اذعان داشت: جلسات زیادی را در سال گذشته برای ساماندهی تابلوبه‌دستان گذاشتیم و در سال جاری نیز شاهد حضور افراد کمتری در کنار خیابان بودیم و برای سال ۹۵ نیز به دنبال برنامه‌ای مدون برای حذف کامل آنها هستیم.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش ورود مسافر نسبت به سال گذشته موجب افزایش درآمد برای فریدونکنار شده است، گفت: در سال گذشته در طول این مدت ۲۱۷۷۷۰ نفر به فریدونکنار آمدند و ۱۶۲۱۸۰ نفر دیگر از مراکز گردشگری این شهرستان دیدن کردند که این رقم برای سال جاری به مراتب بیشتر از سال گذشته بود.

چاپ ۱۰ هزار بروشور راهنمای مسافران/ مکان ستاد تسهیلات مهم‌ترین مشکل دبیرخانه

دبیر ستاد ستهیلات سفر فریدونکنار در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در این ستاد چه وظایفی را انجام می‌دادید، اظهار داشت: در دبیرخانه نسبت به مشکلات پاسخگو بودیم و بدین منظور حدود ۱۰ هزار بروشور چاپ کردیم که شماره تماس دبیرخانه ستاد در آن آورده شده بود و ۹ کمیته مربوط در این دبیرخانه آماده پاسخگویی به مسافران بودند.

چشمه‌نور خاطرنشان کرد: هدف ما همواره رضایت مسافرانی است که فریدونکنار را برای گذران اوقات فراغت استفاده می‌کنند است و می‌خواهیم که علاوه بر بازدید از از جاذبه‌های شهر با رضایت فریدونکنار را ترک کنند.

وی با بیان اینکه ساعت کاری ستاد نیز از ۸ صبح تا ۲۰ شب بوده و از دو روز مانده به آغاز سال در این ستاد فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده بودیم، گفت: مهم‌ترین مشکلی که امسال در ستاد تسهیلات با آن برخورد کردیم مکان استقرار آن بود که برای مهمانان و مسافران نوروزی به سختی پیدا می‌شد و در واقع در دید مسافر نبود و امیدوارم در سال گذشته این موضوع برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا