زباله‌هایی که در دل مهربان طبیعت رها شدند/تقابل طلای سبز و کثیف در مازندران

بصیر،ردپای حضور مسافران و اینکه مسافران کجای مازندران بودند و نبودند را می‎توان با نایلون‌های رنگی مواد خوراکی، بطری‌های آب معدنی و نوشابه‌ رها شده، باقی‎مانده غذا و … فهمید.

امروز ۱۴ فروردین است و بسیاری از فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر مازندران رو به اتمام است، اما آنچه که باقی‌مانده است، زباله‌هایی است که در این ایام تولید شده است و به‌دلیل نبود ساختار مناسب در چرخش و بازیافت موادی که دیگران آن را طلای کثیف می‎نامند و ما آن را زباله و مواد دفن‎شدنی می‌دانیم، باقی‌مانده است.

افزایش ۸ برابری تولید زباله در شهرهای مازندران خبری بود که مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران در ستاد تسهیلات سفر در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت: در ایام نوروز میزان تولید زباله در مازندران به هشت برابر زمان معمولی افزایش یافت.

سیدمحمد محمدی تاکامی بر لزوم توجه ملی به شهرهای مازندران در بحث ساماندهی زباله تأکید کرد و ادامه داد: ۵۸ شهرداری شهرهای مازندران در کنار سایر مسئولان برای خدمات‌رسانی به مردم و مسافران در این ایام فعال بودند.

اما یک نکته که شاید گفتنش خالی از لطف نباشد؛ حضور شما را به عنوان مهمان، مسافر و توریست ارج می‎نهیم و گام‌های‌تان را طوطیای چشمان‌مان می‎کنیم اما باید بدانید که رها کردن زباله در طبیعت بی‎خراش و ناب موجب می‌شود برای از تن به در کردن خستگی‌هایی که در پی کار و زحمت روزانه متحمل می‎شوید با بی‎تفاوتی‎های‌تان، دیگر برای سال‌های آینده وجود نخواهد داشت و این جز بی‌معرفتی و نامهربانی پیامد دیگری ندارد.

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا