بودجه عمرانی ساری ۲۰ برابر بودجه فرهنگی است/نقدها از سر کینه و بغض نباشد

بصیر،ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: برای تحقق شعار سال باید عموم مردم و مسئولان همدل و هم‌جهت شوند و به‌واقع باید به‌دنبال منافع مشترک یعنی منافع مردم بود.

وی با تبیین عملکرد کمیسیون فنی و عمران شورای شهر ساری، افزود: شورای شهر از پنج کمیسیون تخصصی تشکیل شد که بنده بر اساس علاقه و تجربه کاری در صنعت راه و ساختمان، از ابتدای فعالیتم در کمیسیون فنی و عمران حضور داشتم.

* روزهای خوب سال ۹۳

عضو شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: با تمام فرازونشیب‌های سال گذشته، روزهای خوبی برای مرکز استان رقم خورد و با وجود تصویب بودجه ۹۴ میلیاردی در بخش عمرانی، بیش از ۱۴۰ مییارد تومان در سال گذشته هزینه شد که نشان از موفقیت این کمیسیون بود.

نقیبی با بیان اینکه سعی ما در کمسیون فنی و عمران در این است که مباحث را از دید فنی رصد و اجرا کنیم و سلایق را کمتر اثر دهیم، خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ کمیسیون فنی و عمران تمامی مصوبات شورا را به‌موقع بررسی کرد و در اختیار شهرداری قرار داد تا پروژه‌ها با سرعت بی‌نظیری اجرا شود.

عضو کمسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به پروژه‌های عظیم عمرانی در سال گذشته، پروژه پارک ملل را پروژه‌ای ملی دانست و ابراز کرد: تکمیل پل شهید نوری و پروژه ۱۰۰ روزه پارک ملل، شاهکار مدیریتی و عمرانی شهر ساری در سال گذشته بود و بیش از ۳۰ میلیارد در پروژه پل کابلی داراب نیز هزینه شد که انشاالله در سال جدید این پل افتتاح می‌شود تا از بار ترافیکی شهر کاسته شود.

نقیبی طرح تعریض و اصلاح هندسی خیابان امیر مازندرانی را جزو پروژه‌های در حال مطالعه اعلام کرد و یادآور شد: در سال جدید برای بهبود روند ترافیکی خیابان امیر مازندرانی، طرحی در کمسیون فنی و عمران در حال بررسی و مطالعه است که از بیمارستان امام (ره) آغاز و تا سه‌راه شهبند امتداد پیدا می‌کند که قطعاً با اجرایی شدن آن و اتمام میانگذر شهیدان شمشیربند، از بار ترافیکی آن منطقه کاسته می‌شود.

* بزرگ‎ترین پروژه‎های پیش‎روی ساری

وی با اشاره به پروژه‌های پیش‌روی شهرداری در سال ۹۴، بیان کرد: پل روگذر کمربندی جنوبی در بلوار کشاورز و بزرگراه تنگ‌لته تا به پل داراب، بزرگ‎ترین پروژه‎های پیش‎روی شهرداری در سال جدید است که در پروژه بزرگراه تنگ‌لته تا داراب بیش از ۵۰۰ هکتار پارک و فضای تفریح ایجاد می‌شود.

عضو کمسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی از سال ۷۳ که شرکت مهاب قدس طرحش را پیشنهاد داد ابتر مانده بود، افزود: این پروژه در دوره جدید شورا با همت و تلاش شبانه‌روزی شهرداری، شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن دوباره راه‌اندازی شد و بخش بزرگی از کانال‌های جمع آوری آب سطحی ایجاد شد.

* نقد باید راهنما و دستگیر باشد

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه اگر منتقد نداشته باشیم، به بیراهه می‎رویم، اذعان کرد: نقد باید راهنما و دستگیر باشد نه از کینه و بغض، اینکه گفته می‌شود در دوره چهارم شورای شهر ساری پروژه زیرساختی نداشته‌ایم، خلاف واقعیت است.

وی اضافه کرد: بودجه عمرانی ساری، ۲۰ برابر بودجه فرهنگی است و این نشان از توجه به زیرساخت‌ها و نگاه فنی و عمرانی شهر است، در دوره اخیر کارهای فرهنگی بسیاری در شهر انجام شد که به‌واسطه نگاه نو در عملکرد و نیاز شهر ماست؛ معاونت فرهنگی شهرداری، معاونتی جدید است که قطعاً با وجود آن بودجه برای امور فرهنگی قرار داده شد که در دوره‌های قبل نبود.

* تمامی مزایده‌ها، مناقصه‌ها و معاملات زیرنظر دستگاه‌های نظارتی صورت می‌گیرد

نقیبی با اشاره به نظارت شورا بر عملکرد شهرداری و شرکت‌های وابسته به آن ابراز کرد: در کمیسیون معاملات عضو ثابتی از شورا و از سازمان بازرسی وجود دارد و تمامی مزایده‌ها، مناقصه‌ها و معاملات زیرنظر دستگاه‌های نظارتی صورت می‌گیرد و تمامی مصوبات شورا در کمیته‌های انطباق در فرمانداری بررسی و تائید می‌شود.

وی شورای را مجمعی برای مشورت برای پیشرفت شهر دانست و گفت: از اسم شورا برمی‌آید که مکانی است برای مشورت یعنی برای اثبات و به کرسی نشاندن حرف باید بیشتر اعضا را هم‎عقیده کرد، اگر در مصوبه و یا لایحه‌ای مخالف هستیم تمام سعی‌مان این باشد دیگر اعضا را متقاعد کنیم نه اینکه فشاری خارج از شورا وارد شود و بهترین کمک با توجه به شعار سال همدلی و هم‌زبانی است نه اینکه مخالفت خود را بوق و کرنا کنیم.

* بزرگ‌ترین ضربه به مازندران

عضو شورای اسلامی شهر ساری بزرگ‌ترین کمبود مرکز استان را ناشی از سیاست‌های غلط دولت در گذشته و حال دانست و افزود: اینکه مازندران قطب کشاورزی باشد، بزرگ‌ترین ضربه را به استان و مرکز آن زد، تمامی صنعت‎ها حتی صنایع غذایی که رابطه مستقیم با کشاورزی داشته‌اند، از استان خارج و یا به تعطیلی کشانده شدند، زمین‌های کشاورزی تکه‌تکه و تبدیل به خانه و ویلا شد؛ هیچ استفاده‎ای از جاذبه گردشگری مرکز استان نشد، ساری ظرفیت بالایی در این امور داشت که باید دیده می‌شد، وجود کوه، جنگل و دریا در یک بستر، جاذبه‎ای است که در کمتر نقاطی دیده می‎شود.

نقیبی با اشاره به هدر رفتن ظرفیت مدیران استانی خاطرنشان کرد: استانی که در سح کلان و کشوری تعداد زیادی مدیر کارکشته و تأثیرگذار دارد، چرا باید به این شکل اداره شود، باید بسترها آماده شوند و از تجربیات مدیران بومی استفاده شود.

* سه محور پیشرفت ساری

وی نام‌گذاری سال ۹۴ امسال را فرصت مناسبی برای ایجاد محیط وفاق و همدلی بین مدیران و رؤسای سازمان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: همه مشکلات با همدلی و هم‌زبانی قابل حل است، باید برای پیشبرد اهداف به هم کمک کنیم و دست‌اندازی نکنیم، نباید تمایلات شخصی را وارد کار کرد، گذشته شهر ما نشان داده هر جا حول محور نماینده ولی فقیه و با همت شهردار و فرماندار کاری آغاز شد، با موفقیت به اتمام رسید و این همدلی باید در تمام امور باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری بزرگترین شاخصه و بهترین عملکرد شهردار مرکز استان مازندران را جلب اعتماد مردم دانست و گفت: مهدی عبوری از خانواده‌ای است که تمام زندگی‌شان را برای این خاک و انقلاب داده‌اند و مردم شهر او را به‌واسطه خدمات و تلاش در امور شهرداری دوست دارند و نمره قابل قبولی دارد.

 

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا