از خانه‌به‌دوشی و تمرین در زیرزمین رستوران تا رسیدن به قله‌های افتخار/تصاویر

بصیر،مرزن‌آباد شهری کوچک اما معروف در ورودی شهر چالوس از ضلع جنوبی است که دروازه ورود گردشگران به شهرهای شمالی محسوب می‌شود، به همین علت از ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه برخوردار است، اما آنچه بیش از هر چیز در این شهر کوهستانی دیده می‌شود، کمبود امکانات است.

یکی از حوزه‎هایی که به‌شدت از این کمبود رنج می‌برد، ورزش است، با وجود جمعیت ۲۰ هزار نفری این شهر که بخش زیادی از آن را جوانان تشکیل می‌دهد، توجه به ورزش اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

یکی از ورزش‌هایی که رونق خوبی در این شهر دارد، ورزش کونگ‌فو بوده که از طرفداران زیادی برخوردار است و ورزشکاران مرزن‌آبادی همواره در این رشته موفق بوده‌اند، در اسفندماه ۹۳ نیز در مسابقات کشوری این رشته که در چالوس برگزار شد نیز بخشی از تیم چالوس از همین ورزشکاران تشکیل می‌شد.

با وجود افتخارات زیادی که ورزشکاران این رشته به‌دست آورده‌اند، آنچه که در مورد این ورزش جالب است محل تمرین این جوانان است.

تمرینات کونگ‌فو در مرزن‌آباد در زیرزمین یکی از رستوران‌های شهر انجام می‌شود که از نظر امکانات و فضا به‌هیچ‌وجه مناسب نیست.

علی اصغر قطبی مربی کونگ فوی مرزن‌آباد در این مورد این گونه توضیح می‌دهد: در منطقه شهری مرزن‌آباد تنها یک سالن ورزشی وجود دارد که در اختیار نمایندگی اداره ورزش و جوانان است، بارها نیز برای تمرین در آن درخواست داده‌ایم اما هزینه سنگین اجاره آن که حدود یک میلیون تومان در ماه است، از عهده ما خارج است.

وی ادامه داد: مکانی که در حال حاضر تمرینات مان را در آن انجام می‌دهیم، زیرزمین رستورانی در مرزن‌آباد است که به لطف یکی از ورزشکاران این شهر در اختیار ما قرار داده‌ شده‌ است، اما به هیچ وجه استانداردهای لازم برای یک باشگاه را ندارد.

این مربی افزود: در حال حاضر سه سال است که در این مکان تمرین می‌کنیم، قبل از آن هم ۶ سال خانه‌به‌دوش بودیم، باز جای شکرش باقی است که الآن اینجا را در اختیار داریم.

قطبی خاطرنشان کرد: نور ضعیف این مکان و نمناک بودن آن کار تمرین را بسیار سخت کرده است، از طرفی کفپوش هم ندارد و بچه‌ها روی سطح بتنی تمرین می‌کنند که این خود احتمال آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: امکانات مناسبی برای تمرین در اینجا در اختیار نداریم و این وسایل اولیه را هم با هزینه شخصی ورزشکاران تهیه کرده‌ایم، مسئولان هم تاکنون چند بار از اینجا بازدید کرده‌اند، اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است.

این مربی در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر فکری به حال ما شود، ورزش همیشه نقش بازدارندگی را در برابر معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد و سایر ناهنجاری ها داشته است و به همین دلیل هزینه هایی که در آن انجام شود، به‌نوعی سرمایه‌گذاری است.

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا