رئیس امور مالیاتی فریدونکنار خبر داد:

تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا پایان خردادماه هر سال

بصیر، حسن جلالی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: مهلت تسلیم اظهار نامه برای صاحبان مشاغل پایان تیرماه بود اما بر اساس قانون جدید برای سال جدید، خرداد ماه اعلام شده است هرچند اشخاص حقوقی در پایان تیر اعلام شد.

وی تصریح کرد: در قانون گذشته واحدها به دسته‌های الف، ب و ج تقسیم می‌شدند که این امر در قانون جدید به گروه‌های اول، دوم و سوم تبدیل شده است.

جلالی با بیان اینکه گروه اول کسانی هستند که گردش مالی آنها بیش از ۳ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این گروهکسانی هستند که باید دفاتر قانونی داشته باشند و اگر اینطور نباشد به عنوان جرم مالیاتی محسوب می‌شود و مجرمان مالیاتی به مجازات درجه ۶ مجازات قانون اسلامی محکوم می شوند.

رئیس امور مالیاتی فریدونکنار افزود: گروه دوم کسانی هستند که از یک تا ۳ میلیارد تومان درآمد دارند و باید دفاتر درآمد و هزینه داشته باشند.

جلالی افزود: گروه سوم کسانی هستند که زیر یک میلیارد تومان درآمد دارند که نیاز به دفاتر ندارند اما قانون تاکید کرده است که اسناد خود را در یک زونکن نگهداری و در زمان تسلیم اظهارنامه با خلاصه وضعیت درآمد و هزینه به امور مالیاتی مراجعه کنند.

رئیس امور مالیاتی شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۲۷۴ قانون مالیاتی که جنبه‌های حقوقی را به کیفری تبدیل کرده است، پنهان کردن درآمد را جرم محسوب کرده و مجرمان به مجازات درجه محکوم می‌شوند.

جلالی اظهار کرد: مرتکبان به جرم، از ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند و همچنین از ۶ ماه تا ۲ سال مجازات زندانی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا