امام جمعه فریدونکنار:

به گونه‌ای عمل نشود که عزت کشور زیر سوال برود/ امروز خوی جاهلیت در غرب زنده شده است/ لزوم ابراز انزجار مسلمانان در برابر ظلم آل سعود

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس این شهرستان، با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، اظهار داشت: حضرت زهرا سرور زنان و بانوان جهانیان و الگوی بی‌بدیل تمامی انسان‌ها در این گیتی است.

وی در ادامه با تشکر از وزیر امور خارجه ایران برای ایستادگی در برابر مستکبران و تثبیت حق غنی‌سازی کشور، خاطرنشان کرد: رهبری در روز گذشته در دیدار با مداحان کشور، بر اصل لزوم دانش هسته‌ای ایران تاکید کردند و این خط قرمز ما است.

جلالی با گلایه از برخی روشنفکران مدعی که صنعت هسته‌ای را برای کشور مورد نیاز نمی‌دانند، اذعان داشت: این افراد به دنبال راحت‌طلبی هستند اما دنیا در حال پیشرفت است و دستیابی به این صنعت زمان برای رشد را کم می‌کند و از هزینه‌ها نیز می‌کاهد.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه نباید از اصل لزوم دانش هسته‌ای به عنوان یکی از خطوط ترسیم شده، گذشت، گفت: بحث‌های مذاکره فقط باید بر مسئله هسته‌ای باشد و بیانیه غربی‌ها که برای قانع کردن مخالفان داخلی و صهیونیسم بیان می‌شود، غلط است.

وی همچنین به لزوم لغو لافاصله تحریم‌ها پس از دستیابی به توافق اشاره و تاکید کرد: ۱۲ سال است که آژانس در مورد ایران راستی‌آزمایی می‌کنند و با این که هیچ مشکلی وجود ندارد حاضر به اعتراف نیستند.

جلالی افزود: پاسخ آژانس تا به امروز دو پهلو بوده است و ممکن است که کج‌فهمی‌ها و سلطه‌پذیری‌های استکبار پس از توافق نیز ادامه داشته باشند.

خطیب جمعه فریدونکنار همچنین با تاکید بر اینکه همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت باید دو طرف باشد، خاطرنشان کرد: بسیاری از منتقدان داخلی از دلسوزان نظام هستند، همانطوری‌که تیم مذاکره‌کننده از دلسوزان نظام هستند، باید در مورد جزئیات با نخبگان منتقد نشستی را برگزار کنند تا در فضایی دوستانه غفلت‌ها از بین رود.

وی در ادامه فناوری هسته‌ای را یک بحث ملی و فراحزبی دانست و گفت: این مذاکره حتی به اسلام نیز مربوط است و نباید به گونه‌ای عمل شود که حیثیت و عزت کشور و ملت زیر سوال رود.

جلالی با تاکید بر اینکه نباید تحقیق و توسعه محدود شود، اظهار داشت: آنها دارند به دوران ۸۰۰ سال قبل که مسیحیت برای دستیابی به علم و دانش ممانعت می‌کرد بر می‌گردند و امروز خوی جاهلیت در آنها زنده شده و می‌خواهند جلوی عقل و علم را بگیرند.

امام جمعه فریدونکنار همچنین به جنایات آل سعود به یمن اشاره و خاطرنشان کرد: شعار اسلام دفاع از مظلوم است و این مربوط به هر کشور مسلمان می‌شود، در اسلام، باید از مظلوم دفاع کرد و ظالم حمایت نمی‌شود

جلالی در پایان تاکید کرد: بر تمامی مسلمانان لازم است تا به عنوان دفاع از اسلام و محکوم کردن ظلم مستکبران و وهابیت ابراز انزجار کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا