۱۱۰۰ واحد مسکونی حریم دریا و رودخانه باید تخریب شوند/تخریب از چالوس آغاز شد

بصیر، با تخریب نمادین یک واحد مسکونی در روستای مهدی‌آباد چالوس، تخریب ساختمان‌های موجود در حریم رودخانه‌های مازندران آغاز شد.

سید مجید هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در استان در حریم دریا و رودخانه‌های مازندران قرار دارند که براساس مصوبه دولت باید تخریب شوند.

وی با تأکید بر اینکه ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها خسارات ناشی از سیل را افزایش می‌دهد، افزود: بر همین اساس اولویت کار شناسایی و تخریب واحدهایی است که بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران ادامه داد: در سال ۹۳، پس از مصوبه هیأت دولت مبنی بر آزادسازی حریم دریا و رودخانه‌ها، ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن درنظر گرفته شد، اما در سال جاری هنوز رقمی برای آن تعیین نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه هیچ‌گونه نگرانی در مورد مالکیت این ساختمان‌ها وجود ندارد، گفت: این واحدهای مسکونی پس از شناسایی، با همکاری کارشناسان دادگستری قیمت‌گذاری شده، پس از توافق با مالکان خریداری و تخریب می‌شوند.

هاشمی در پایان گفت: پس از تخریب نیز این اراضی تحت مالکیت دولت درآمده و دهیاران و شهرداران مسئولیت حفظ آن را برعهده دارند.

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا