دکتر فیاضی: زهرا(س) چتر نجات حیاط بشریت است

بصیر،دکتر فیاضی افزود: درود و سلا م ما به حضرت ولی العصر(عج)، سلام ما به ساحت زنی که در یک خانه کوچک به دنیا آمد، سلام همه ما به زنی که در عنفوان جوانی منشا همه روحانیت ها و عظمت ها برای بشریت است و سلام ما به زنی که در یک خانه گلی توانسته است انسان های بزرگی تربیت کند که محور تکامل بشر و پیشرفت اسلام ناب است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش به وضیعت زن در جامعه بشری اشاره کرد و گفت: در برنامه بشری امروز یک کلمه ای وجود دارد که آن کلمه معولا بهانه و دست آویزی برای دنیای مدرن و تفکر مدرنیته است، اصطلاح فیمینیسم که کمتر از هشتاد سال است پدیدار شده و به بهانه حمایت از حقوق زن از نام زنان بهره برداری سیاسی و اقتصادی و غیر اخلاقی صورت می گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اسلام برای انسان ارزش قاعل است، خاطرنشان ساخت: در تمامی آیات قرآن که نگاه می کنید می بینید انسان ارزش مند است انسان می تواند به درجه ای برسد که جانشین خداوند در روی زمین باشد لذا نگفتند این انسان زن است یا مرد، می بینید مصداقی از زن در جهان پیدا می شود که اسمش زهرای مرضیه(س) است که جامع همه ی کمالات، مظهر همه روحانیت ها و دلیل همه ی خوبی های بشریت است.

وی تصریح کرد: از امام صادق(ع) پرسیده شد، چرا آن حضرت بنام زهرا مشهور است؟ آن حضرت فرمودند زهرا یعنی مظهر همه ی نورانیت ها یعنی نور، فیاضی به سخن دیگر آن حضرت از قول جابر جوفی اشاره کرد و گفت: حدیثی از قول جابر جوفی در علاءشرایط شیخ صدوق نقل می کند که از امام صادق(ع)پرسیدند چرا پیامبر (ص) اسم ایشان را زهرا نامیدند امام فرمود زهرا از نور پیغمبر است از وجود و عظمت خود در زهرا دمیده است، زهرا آسمان و زمین را به نور خود روشن کرد و چشم ملاِک خیره شد، فرشتگان سجده کردند، خداوند فرمود: این شعبه ای از نور الهی است که از این نور پیامبران آفریده میشوند برای هدایت مردم، یعنی پس از پیامبر این نور است که چراغ هدایت است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این بی خردی است که فکر کنیم جهان با خورشید روشن است آن نوری که خداوند اشاره دارد در دل انسان هاست نوری است که در دل هایی که بخواهد میگذارد لذا اگر جهان روشن است با نور خورشید نیست، نور حضرت زهراست و این حضرت زهراست(س)که جهان را برای همیشه روشن کرده است.

فیاضی خطاب به حضار این مراسم عنوان داشت: خوشا به حال ما و شما که در مکتبی زندگی می کنیم که زهرای مرضیه الهام بخش و نورانیت تمام برای زندگی ماست، من نمی دانم آنهایی که حضرت زهرا را ندارند چه دارند و شمایی که حضرت زهرا(س) را دارید چه ندارید بنابراین زنی با این عظمت که توانست در ۱۸ سالگی با نورش جهان را برای همیشه روشن کند و این حضرت بود که توانست زینب کبری(س) را تقدیم اسلام کند.

وی در پایان افزود: زن اسباب بازی های شهوانی ما نیست زن اسباب تجارت نیست زن یعنی مظهر جلال زن یعنی حضرت زهرا (س) و ما باید قدر این مکتب را بدانیم و به این بزرگان افتخار کنیم.

 

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا