لازمه خروج از انفعال، برخورد فعال شبکه تبرستان با مسائل است/لزوم عزم جدی نقدسازی ظرفیت‌ها در این شبکه

بصیر، عصر روز گذشته یازرلو مجری خبر ۲۰ و ۳۰، گزارشی مربوط به مشکلات استان گلستان را در مجله خبری قرار داد تا نشانه‌ای باشد از حضور یک گلستانی در رسانه ملی.

یازرلو اهل استان گلستان است و هرچند وقت یکبار به بهانه‌های مختلف سعی دارد که برخی مشکلات و نارسایی‌هایی که در استان گلستان وجود دارد را اطلاع‌رسانی کند و از ظرفیت خویش در رسانه ملی به‌خوبی استفاده می کند؛ چند وقت پیش نیز گزارشی از زمین‌خواری در ناهارخوران گرگان در همین بخش خبری پخش شد که در موجی را برای رفع این مشکل به‌وجود آورده بود.

مازندران نیز در رسانه ملی افراد اثرگذار و توانمند کم ندارد، ولی مشکل اینجاست که از ظرفیت این افراد برای رفع مشکلات استان مازندران و چالش‌های آن کمتر استفاده می‌شود.

البته بخشی از مشکلات و نپرداختن به مشکلات استان را نیز می‌توان از نبود پیگیری و تهیه گزارش‌های چالشی توسط رسانه ملی در مازندران ذکر کرد.

ترافیک، زباله، بیکاری، مشکلات شهری، نداشتن جاده مناسب و زیرساخت برای حضور گردشگران، وجود مشکلات درمانی در سطح بیمارستان‌ها و… در مازندران از مواردی است که در فعالیت‌های گزارشی شبکه تبرستان کمتر دیده می‌شود.

رسانه ملی متعلق به همه مردم است، در رسانه ملی علاوه بر تهیه گزارشات از اقدامات مسئولان، باید نسبت به نارسایی‌های موجود در استان هم گزارش تهیه شود تا مردم احساس کنند که رسانه بومی و محلی استان مازندران در پیگیری و انعکاس مشکلات و نارسایی‌ها هم‎دل، همراه و هم‌زبان مردم است.

با توجه به تغییر مدیریتی در شبکه تبرستان انتظار می‌رفت تحولی جدید در برنامه‎های این شبکه ایجاد شود اما مشاهدات چندوقته نشانی دور از انتظار دارد.

با وجود اینکه بهرام حمیدی مدیرکل سابق این مجموعه هشت سالی این مسئولیت را به‌عهده داشت و حتی با بسیاری از مدیران رابطه نزدیک هم داشت اما در بسیاری از مواقع بدون هیچ ملاحظه‌ای مشکلات و نارسایی‌های استان، انعکاس داده می‌شد.

استاندار مازندران در آخرین روزهای حضور مدیرکل سابق صدا و سیما، نسبت به عملکرد شبکه تبرستان در انعکاس اقدامات مسئولان استانی انتقاد کرد و این در حالی بود که مردم نیز انتظار داشتند، در کنار پوشش اقدامات مسئولان، چالش‌ها و نارسایی‌ها استان نیز گزارش شود.

به‌عنوان نمونه آیا مردم مازندران در بیمارستان‌ها، در مسئله جاده، در حوزه کشاورزی، در تأمین آب شرب، در اجرای طرح‌های در دست اجرا، حتی در فرودگاه که شب گذشته مسافران نوشهر مجبور بودند هشت ساعت بین زمین آسمان گرفتار باشند، مشکلی ندارند که رسانه استانی حالت انفعالی در پیش گرفته و تلاش دارد که کمتر نارسایی‌ها را مطرح کند و از درد و رنج مردم در حاشیه شهرها و روستاهای محروم گزارش تهیه کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی بلاغ مازندران، آماده انعکاس اقدامات مسئولان شبکه تبرستان از زمان تغییر مدیریت در این شبکه است.

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا