بصیر گزارش می‌دهد؛

جای تمثال شهدا در میان هجوم تبلیغات در فریدونکنار کجاست؟

به گزارش بصیر، شهرستان فریدونکنار با وجود داشتن ۳۵۰ شهید در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، نقش بسزایی در پیروزی اسلام بر کفار ایفا کرد و حضور ۱۲ سردار به سردمداری شهید حاج حسین بصیر اثبات‌کننده این ادعا است اما باید تاسف خورد که به جای نصب عکس و یادمان شهدای این شهرستان، در تمامی نقاط شهر  تابلو و بیلبورهای تبلیغاتی مانور می‌دهند و کمتر توجه‌ای به این موضوع بسیار مهم و با ارزش شده است.

این در حالی است که از فریدونکنار به عنوان «قم مازندران» نام می‌برند و در خاستگاه لشگر ویژه ۲۵ کربلا، این بی‌مهری به شهدا اصلا پذیرفتنی نیست.

متاسفانه شرایط در فریدونکنار به گونه‌ای است که بیلبوردهای تبلیغاتی، جای معرفی شهدای این شهرستان به جوانان نسل سوم و چهارم پس از جنگ را گرفته است و به جای نصب عکس شهدا تا چشم کار می‌کند تبلیغات وجود دارد.

البته نباید از این موضوع گذشت که به دلیل برگزاری یادواره شهدای فریدونکنار همواره تمثال مبارک سرداران این شهرستان در مقابل مصلی قدس فریدونکنار نصب شده است اما خیابان‌های فریدونکنار هیچ بویی از تبلیغ و ترویج این فرهنگ نبرده است.

اینکه تبلیغات موجب کسب درآمد برای شهر می‌شود شکی نیست و کسی نیز با این موضوع مخالفت نمی‌کند اما جای خالی تمثال شهدا، خود بزرگترین ضعف فرهنگی است که مسئولان فریدونکناری برای حل آن نتوانسته‌اند به یک اجماع کامل برسند.

این نکته نیز حائز اهمیت است که برخی از مسئولان شهری در زمان انتخابات بر طبل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌کوبیدند اما با گذشت بیش از یک سال و نیم، کمترین رویکردی به این موضوع مهم در آنها دیده نمی‌شود.

آنچه به نظر می‌رسد این است که مسئولان شهرستان فریدونکنار علاوه بر نگاه مادی، باید توجه بیشتر و جامع‌تری به سرمایه‌های ملی و معنوی در ترویج فرهنگ شهید و شهادت بکنند.

 گزارش: ابوالقاسم فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا