حق شکایت کی‌روش محفوظ است

بصیر، آرش شکرریز با اشاره به افشای پیش نویس قرارداد کارلوس کی‌روش در یکی از رسانه‌ها، اظهار کرد: بر اساس قانون کلیه قراردادها بین طرفین محترمانه و محرمانه است و بدون اجازه طرفین حق انتشار وجود ندارد.

وی ادامه داد: در بندی از قراردادهایی که از سوی فیفا مد نظر قرار می‌گیرد، آمده است قراردادهای طرفین لازم الاتباع و محرمانه است.

این وکیل دادگستری با اشاره به قرارداد فوتبالیست‌های لیگ برتر نیز خاطر نشان کرد: حتی در مورد قرارداد فوتبالیست های لیگ برتر نیز صرفا نسخه محرمانه برای تعیین مالیات به ادارات مالیات توسط هیات های فوتبال ارسال می‌شود.

به گفته وی به جز دستور مقامات قضایی و نیز مقاماتی که در قانون مشخص شده است هیچ شخص و نهادی اجازه انتشار قرارداد را ندارد بنابراین برای کی‌روش این حق شکایت ۱۰۰ درصد محفوظ است، چرا که ممکن است باعث خسارت معنوی و مادی به او شده باشد.

وی افزود: تنها کمیسیون اصل ۹۰ و سازمان بازرسی هستند که می‌توانند برای بررسی به قرارداد مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

این وکیل حقوقی فوتبال با تاکید بر این که ممکن است خانواده‌ شخص مورد قرارداد به دلیل افشای قرارداد در خطر قرار بگیرند، گفت: ممکن است به دلیل بالا بودن رقم قرارداد سودجویان از این موضوع استفاده کنند.

وی ادامه داد: در قانون تنها برای افشای اسرار توسط وکلا و پزشکان جرم نگاری شده است، اما در مورد افرادی غیر از این اقشار چیز خاصی مشخص نیست.

هوشنگ نصیر زاده ، رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال نیز با اشاره به این که در کشوری همانند سوئد افشای قرارداد جرم محسوب می شود و حتی اعلام مبلغ قرارداد مربیان و بازیکنان در رسانه ها و یا بر روی سایت جرم است، اظهار کرد: در ایران بر اساس قوانین کشور پیگیری در این رابطه مستلزم شکایت است. /آ

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا