فرانسه فروش ناو میسترال به روسیه را فسخ می کند

بصیر،

ی شبکه خبر،خبرگزاری روسیا سگودنیا نوشت: فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه روزجمعه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در ایروان پایتخت ارمنستان به خبرنگاران گفت: دوطرف درمورد قرارداد ناوهای بالگردبرمیسترال به توافق نرسیدند.

وی همچنین بر ادامه همکاری با روسیه در مسایل مهمی همچون برنامه هسته ای ایران و مسایل سوریه و عراق تاکید کرد. درهمین حال یک منبع نزدیک به مذاکرات اولاند و پوتین به خبرنگاران گفت: فرانسه یک میلیارد یورو پیش پرداخت روسیه برای اجرای قرارداد ناوهای میسترال را به روسیه بازمی گرداند.

این منبع خاطرنشان کرد که روسیه و فرانسه در آینده نزدیک قرارداد فروش دو ناو بالگردبر را فسخ خواهند کرد.

وی افزود: روسای جمهوری روسیه و فرانسه در دیدار امروز در ایروان نتوانستند در مورد اجرای قرارداد ناو میسترال به توافق برسند. قرارداد فروش دو ناو برنامه ریزی و فرماندهی با ویژگی حمل بالگرد به روسیه به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو، در سال ۲۰۱۱ در زمان ریاست جمهوری ‘نیکلا سارکوزی’ در فرانسه امضا شد.

نخستین ناو این قرارداد به نام ‘ولادی وستوک’ در پنج مارس ۲۰۱۴ (۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۲) آزمایش های دریایی خود را پشت سر گذاشت. این کشتی جنگی قرار بود در اکتبر ۲۰۱۴ تحویل و پیش از پیوستن به ناوگان روسیه در اقیانوس آرام در سال ۲۰۱۵ در سن پترزبورگ مسلح شود، اما فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه با اشاره به اختلاف کشورش با روسیه در مساله اوکراین، تحویل آن را به روسیه برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا