دیدار معاونان وزرای خارجه ایران وآمریکا درآخرین روز مذاکرات

بصیر،نشست عمومی ایران و کشورهای ۱+۵ درسطح معاونان وزرای خارجه ساعت ۱۶ به وقت محلی اتریش(۱۸:۳۰ به وقت ایران) برگزارشد.

کارشناسان تیم‌های مذاکره کننده ایران، اروپا و آمریکا از صبح امروز(جمعه) تاکنون دو دور مذاکره داشته‌اند و همزمان با آنها سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با همتایان خود در گروه ۱+۵ نشست‌های دوجانبه برگزار کرده‌اند.

این ملاقات ابتدا با نماینده روسیه و سپس با چین انجام شد و قراراست پس از رایزنی با چین،عراقچی و روانچی با معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی گروه ۱+۵ یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه دیدار کنند.مذاکره کنندگان ارشد کشورمان پس از آن با هلگا اشمید، معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا، تشکیل جلسه خواهند داد.

نشست معاونان وزیران خارجه ایران و ۱+۵ پایان بخش مذاکرات سه روزه وین اعلام شد.مذاکرات ایران و ۱+۵ از روز چهارشنبه در وین آغاز شده است. دیپلمات‌های ایرانی در روز نخست دو دور مذاکره با هلگا اشمید و کارشناسان تیم اروپایی برگزار کردند و در روز دوم نیز دو دور مذاکره با تیم آمریکایی در سطح معاونان برگزار شد.

همزمان، کارشناسان تیم‌ها به طور جداگانه برای تدوین متن توافق جامع و بویژه بحث بر سر لغو تحریم‌ها به طور جداگانه تشکیل جلسه دادند. در برخی موارد در جلسه معاونان هم شرکت می‌کردند.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا