لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران را در نشست امروز وین مطرح می کنیم

بصیر،
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد این کشور در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت که روسیه در نشست امروز (جمعه ) کشورهای ۱+۵ با ایران که در سطح مدیران سیاسی در وین برگزار می‌شود بحث لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران را مطرح خواهد کرد.

ریابکوف گفت: یکی از اولویت‌ها و مهمترین وظیفه، اطمینان یافتن از این موضوع است که تمامی شرکت کنندگان در مذاکرات ضرورت لغو تحریم‌های تسلیحاتی کنونی علیه ایران را به رسمیت بشناسند.

در تیم مذاکره کننده آمریکا در وین علاوه بر وندی شرمن فرد شماره سه وزارت خارجه این کشور، رابرت مالی مشاور ویژه اوباما و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه، شمال آفریقا و خلیج فارس، جیمز تیمبی مشاور ارشد معاون کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا، پاول ایروین مدیرمرکزعدم‌اشاعه شورای امنیت ملی آمریکا هم در مذاکرات حضور دارند.

کریستوفر بکمیر معاون امور هماهنگ کننده در امور سیاست‌های تحریمی وزارت امور خارجه آمریکا هم به وین رفته است. گفته می‌شود وی قرار است بر نوشتن موارد لغو تحریم‌ها  نظارت داشته باشد.

کیمبرلی گاهان، مشاور نمایندگی وزارت امور خارجه؛ اسمیت مشاور معاون حقوقی وزارت امور خارجه آمریکا؛ و جولیا جکوبی، دستیار ویژه وندی شرمن، هم دیگر کارشناسان آمریکایی در مذاکره با ایران هستند.

مذاکرات وین امروز (جمعه ) به پایان می‌رسد و روز یکشنبه تیم مذاکره کننده ایران به‌ ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به نیویورک می‌رود تا در حاشیه همایش ان‌پی‌تی‌، این مذاکرات را پی بگیرد.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا