فرار اعضای تروریستی داعش از مرکز رمادی به شرق

بصیر،

الدلیمی اعلام کرد نیروهای امنیتی در این عملیات پس از به هلاکت رساندن و زخمی کردن شماری از اعضای گروه تروریستی داعش و فرار شماری دیگر ، مناطق حی الشرکه و حی ثیله را در مرکز رمادی پاکسازی کردند.

این عملیات با مشارکت نیروهای ارتش ، مبارزه با تروریسم و پلیس محلی با هماهنگی نیروهای واکنش سیریع و هوایی ائتلاف بین المللی و ارتش صورت گرفت.

الدلیمی افزود نیروهای امنیتی عراق در منطقه صوفیه پیشروی های چشمگیری داشته اند و نیروهای داعش با یورش نیروهای امنیتی ، در حال فرار از منطقه تحت کنترل خود در این منطقه هستند.

محمد خلف فرمانده عملیات الانبار عراق نیز از آزاد سازی ۳۰ درصد منطقه صوفیه در شرق رمادی خبر داد و افزود بمب های کار گذاشته شده در مسیر مانع از پیشروی نیروهای امنیتی می شود.

شمار آوارگان شهر رمادی مرکز الانبار عراق به مرز صد هزار نفر رسیده است

از سوی دیگر، مقامات سازمان ملل اعلام کردند که شمار آوارگان شهر رمادی مرکز الانبار عراق به مرز صد هزار نفر رسیده و عملیات کمک رسانی این سازمان را با دشواری و پیچیدگی های زیادی رو به رو کرده است.

بنابر این گزارش دفتر هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل “اوچا” روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: پراکندگی این آوارگان در نقاط دور افتاده و نا مشخص سبب پیچیدگی در امر کمک رسانی نهادهای سازمان ملل و مسوولان دولتی به آن ها شده است.

به گفته این نهاد کمیته پناهندگان سازمان ملل تا کنون فقط موفق شده است بخشی از مایحتاج این آوارگان از جمله پتو- وسائل آشپزخانه و کنسروهای غذایی را در میان ۱۵ هزار نفر توزیع کند و دسترسی نداشتن به بسیاری آز این آوارگان تلاش های این کمیته را با اختلال روبه رو کرده است.

بر اساس این گزارش، کمیته یادشده در همکاری با سایر نهادهای بین المللی از جمله برنامه جهانی غذای سازمان ملل از آغاز عملیات کمک رسانی تا کنون توانسته است حدود ۷۶هزار نفر از آوارگان استان های بغداد و الانبار را زیر پوشش قرار دهد.

بر اساس آمارهای سازمان ملل از آغاز درگیری های خشونت آمیز و اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش در ژانویه سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار نفر از مردم عراق در سراسر این کشور آواره شده و موجب پیچیده ترین بحران های انسانی جهان در دهه های گذشته شده است.

طبق همین آمارها، علاوه بر آوارگان ناشی از نا آرامی های اخیر هم اکنون ۲۵۰ هزار آواره سوری و نزدیک به یک میلیون عراقی آواره نیز که در طول دهه گذشته خانه و کاشانه خود را از دست داده اند در شرایط دشوار و طاقت فرسایی به سر می برند.

شبکه خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا