معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مطرح کرد:

بخش خصوصی به تعهداتش عمل کند/ دولت هیچ سهم‌خواهی در بخش خصوصی نمی‌تواند داشته باشد

بصیر، علی احسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با بیان اینکه بخش خصوصی مورد حمایت دولت است و باید نارسایی‌های آن را شناسایی، جبران و برای خدماتی که به آن نیازمنداند‌ تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم تعهدات طرفین متناسب و رو به جلو باشد، خاطرنشان کرد: در این نشست به این نتیجه رسدیم که بخش خصوصی CPM زمانی مشخصی نسبت به تعهداتی که ایفا نکرده را با اولویت دنبال کند تا برای حضور سرمایه‌گذاران مشکلی به وجود نیاید و در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، بازرگانی و تجاری نقش خود را ایفا کند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار در خصوص نداشتن پایانه در بندر فریدونکنار اذعان داشت: اداره کل پایانه‌ها در نخستین فرصت با هماهنگی مقامات محلی مکانی را شناسایی کنند و برای ایجاد پایانه قدم بردارند.

احسانی در پاسخ به این سوال که در خصوص موضوع جلسه مبنی بر تجارت فرامرزی چه تصمیماتی گرفته شد، گفت: رونق تجارت فرامرزی به این زیرساخت‌هایی که دائر کردیم برمی‌گردد.

وی افزود: بخشی از این زیرساخت‌ها به نهادهای اداری مربوط می‌شود که برعهده بخش خصوصی و دولت است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار اذعان داشت: باید بیشتر به این امر توجه کنیم تا در حوزه فرامرزی که جایگاه قانونی دارد نقش خوبی را در استان ایفا کند.

احسانی خاطرنشان کرد: فعالیت اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شده و باید از این بخش خصوصی حمایت شود اما مشروط به اینکه این بخش نیز تعهداتش را به خوبی ایفا کند که اگر اینطور نشور در حوزه اقتصادی و درآمدی دچار نقصان می‌شویم.

این مسئول ادامه داد: یکی از موارد تاثیر گذار برای دولت، درآمدهای مالیاتی است که باید در حوزه گمرکات خود را به خوبی نشان دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد برخی از ادارات دولتی به دنبال سهم‌خواهی از این بخش خصوصی هستند، گفت: دولت هیچ سهم‌خواهی در بخش خصوصی نمی‌تواند داشته باشد.

احسانی اذعان داشت: یکی از اقدام‌هایی که باید صورت بگیرد ترجیحا سرمایه‌گذاری داخلی است و تا زمانی‌که زیرساخت‌ها آماده نشد سرمایه‌گذار داخلی با انگیزه کافی وارد نمی‌شود و امیدواریم با توسعه این زیرساخت‌ها که از تعهدات شرکت راهبران است زمینه برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم می‌شود و این امر نقش نخست در اشتغال را ایفا می‌کند.

وی گفت: تمامی دستگاه‌ها را ملزم کرده‌ایم که همپای بخش خصوصی حرکت کنند و بخش خصوصی هم به  تعهدات خود عمل می‌کند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار ادامه داد: از نظر پیشرفت کار به دلایل شرایط اقتصادی کشور و یکسری مسائل خاص اقتصادی شرایط خوبی برای حرکت بخش خصوصی فراهم نشده اما بخش خصوصی به تمام تعهدات خود پای‌بند است و آمادگی دارد در زمان‌بندی مناسب اولویت‌های اقداماتی که موجب تحرک و تسریع در حوزه وادرات و صادارت می‌شود را انجام دهد.

احسانی اظهار کرد: دولت نقش حمایتی و تسهیلاتی برای بخش خصوصی دارد که این امر در فرآیندهای قانونی، واگذاری اراضی، صدور مجوزها و وام بانکی از صندوق توسعه ملی نمود پیدا می‌کند که اگر شرایط را داشته باشد حمایت صورت می‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا