مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار:

تامین ۹۰درصدی هزینه‌های توسعه بندر از سوی شرکت راهبران بر خلاف قرارداد

بصیر، حمید امامی‌فر در جمع بخشی از مدیران‌کل استان مازندران در سالن اجتماعات شرکت راهبران بندر فریدونکنار، اظهار داشت: قرارداد به گونه‌ای است که لایروبی به عهده ما قرار گرفته و اقدامات انجام شده تا امروز با کمک سازمان بنادر بوده است، اما چون تعداد لایروب در مناطق شمالی کم است خود آنها هم در لایروبی با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با انتقاد از ایجاد اسکله در قسمت شرقی بندر فریدونکنار، گفت: قرارداد بندر خصوصی در سال ۸۶ بسته شد اما این اسکله در سال ۸۹ احداث شد که این موضوع در آن زمان پیش بینی نشده بود و بر ورود رسوبات به کانال تاثیرگذاشته است و مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورد.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار اذعان داشت: ما در بحث پایانه‌ها از این شرایط ناراضی هستیم، اگر پایانه و شرایط تسهیل وجود نداشته باشد شرکت‌های حمل و نقل مایل به ادامه کار نیستند.

وی با اشاره به تبادلات تجاری صورت گرفته از این بندر، اظهار داشت: در بحث واردات و صادرات نزدیک به ۸۰۰ هزارتن واردات داشتیم که ۴۶۰ هزارتن آن غلات، نیاز اساسی کشور بوده است.

امامی‌فر افزود: همچنین ۳۰۰ هزارتن آهن‌آلات نیز به کشور وارد کرده‌ایم اما در بخش صادرات آمار بسیار بهتر بوده است، ۵۵۰ هزار تن صادر کرده‌ایم که ۵۰۰ هزار تن آن سیمان و کلینکر بوده است.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با اشاره به اینکه در ترانزیت نیز ۳۰۰ هزارتن صادرات صورت گرفته که ۱۰۰ هزارتن آن بنزین بوده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه برای ورودی کامیون و معضلات آن در بحث ایمنی نگرانی به وجود آمده است، خاطرنشان کرد: بحث ورودی بندر، کمربندی و دوربرگردان برای موضوعات حفاظتی که بسیار تاثیر گذار بوده و متاسفانه حادثه‌های زیادی صورت گرفته و چندین نفر نیز فوت کرده‌اند.

امامی‌فر اظهار داشت: شرکت راهبران قبول دارد که در بخشی از فعالیت خود با ضعف روبه‌رو بوده است اما توجه داشته باشید که در این قرار داد چالش‌های زیادی داشتیم و اگر به قرارداد استناد کنیم در آن مکتوب شده است که بخش دولتی ۷۰ درصد و راهبران ۳۰ درصد را تقبل کنند اما این موضوع کاملا برعکس شده و ۹۰ درصد از هزینه‌ها را شرکت راهبران تامین کرده است.

وی افزود: تا به امروز ۸۰ میلیارد تومان راهبران در توسعه این بندر هزینه کرده است و سهم بانک در این بین کمتر از یک درصد بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا