اعتیاد رسانه‌ای یکی از ضررهای رسانه است

به گزارش فارس ، محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به اینکه رویکردها باید با شرایط امروز منطبق باشد گفت: برای مثال مردم امروزه از رسانه استفاده زیادی دارند و میزان صرف وقت برای مجموعه رسانه‌ها اعم از صوتی و تصویری و اینترنتی بسیار بالاست به طوری که طبق آمار در آمریکا در سال ۲۰۱۴ میزان صرف وقت برای رسانه بیش از ۱۱ ساعت است.

وی ادامه داد: رسانه‌های مکتوب از صوتی و تصویری باید بفهمند چگونه از این فضا استفاده کنند و باید به سمتی بروند که استفاده از برنامه‌های کاربردی مثل اپیلکیشن‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: شناخت کامل محیط رسانه فعلی و فضای رسانه‌های نوین و مجازی به ما این نکته را یادآور می‌شود که باید ابتدا رسانه را درک کنیم و بعد از آن بهره‌برداری کنیم البته اینها بخشی از ویژگی‌های مثبت رسانه است و اعتیاد رسانه‌ای ورود به حریم خصوصی افراد از زیان‌های آن است.

سرافراز در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاکرات ۵+۱ گفت: این مذاکرات به عقیده من مذاکرات ۱+۱٫۵ است که یک آن آمریکا و یک دیگر آن ایران و نیم آن کشورهای اروپایی است. اینکه به چه ترتیبی پیش برود و به توافق برسد معلوم نیست اگر به توافق برسند همه خوشحال می‌شوند و مرحله جدیدی آغاز می‌شود اما احتمال این است که به نتیجه نرسد دلیل ‌آن زیاده‌خواهی آمریکا و بی‌اعتمادی ما که در طول تاریخ به این کشور داشته‌ایم چرا که هیچ وقت به تعهدات خود عمل نکردند.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: در پروسه‌ای که طی یک سال و نیم اخیر طی شده ایران مثل همیشه به تعهدات خود عمل کرده، بازرسی‌هایی که آژانس انجام داده روشن بوده و تمام مراکز تحت کنترل بوده است حتی تعداد بازرسی‌ها خیلی بیشتر است اما رسانه‌ای نمی‌شود و این در حالی است که طرف مقابل تحریم‌های ظالمانه‌ای را مثل تحریم دارو و تحریم بانک مرکزی برای ما ایجاد کرده است.

سرافراز با تأکید بر اینکه اروپا و آمریکا به دنبال این بودند تا تمام شبکه‌های ما را از ماهواره‌ها حذف کنند گفت: در این راستا تنها شبکه‌های پرس‌تیوی، جام‌جم و العالم نبودند بلکه شبکه‌ای مثل آی‌فیلم که ۲۴ ساعته فیلم پخش می‌کرد در دستور کارشان بود و غول رسانه‌ای اروپا در نامه‌ای به سرویس‌هایی که ماهواره اجاره می دادند این موضوع را بیان کرده بود حال اینکه این مسائل به موضوع هسته‌ای چه ارتباطی دارد معلوم نیست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا با این تحریم‌ها نتوانسته صدای ما را قطع کند بلکه تنها چهره خود را آشکارتر کرده است در هر صورت کشور ما کار خودش را می‌کند و به این رفتارها بی‌توجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا