مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

واکسیناسیون ضربتی دام در فریدونکنار

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اعلام این خبر، گفت: مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار با همکاری اداره دامپزشکی، طرح واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌های سنگین در خصوص بیماری لمپی‌اسکین را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اعلام دامپزشکی شهرستان فریدونکنار نسبت به شیوع بیماری لمپی‌اسکین در برخی از مناطق استان مازندران در جمعیت دامی سنگین مانند گاو و گوساله، مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان طرح واکسیناسیون ضربتی را به مدت یک هفته آغاز کرد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: همچنین با ارسال اطلاعیه و پیامک‌های ترویجی نسبت به اطلاع‌رسانی عمومی اقدام و خواستار همکاری صمیمانه دهیاران و دامداران با ماموران اعزامی جهت واکسیناسیون دام‌ها شدیم.

رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دهمین جلسه پروژه IPM/FFS برنج در روستای ملاکلا فریدونکنار، گفت: با توجه به اهمیت کشاورزی پایدار، افزایش دانش و اطلاعات علمی کشاورزان منطقه و پیشبرد اهداف دولت در راستای افزایش بهره‌وری در تولید محصولات به ویژه برنج، دهمین جلسه پروژه IPM/FFS  برنج در روستای ملاکلای فریدونکنار برگزار شد.

وی اذعان کرد: این جلسه با محوریت علائم بیماری ژیبرلا در برنج، چگونگی بروز، روش‌های موثر در پیشگیری از ظهور این بیماری برگزار شد که با استقبال خوب کشاورزان همراه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا