بصیر گزارش می‌دهد؛

«یمن تنها نمی‌ماند» مجوز نگرفت؛ «روحانی تنها نیست» برگزار می‌شود!

بصیر، در اقدامی عجیب و غیرقابل توجیه، فرمانداری مشهد و استانداری خراسان رضوی به درخواست برگزاری تجمع برای دفاع مردم مشهد از شیعیان مظلوم یمن با عنوان «یمن تنها نمی‌ماند» در میدان شهدا پاسخ منفی داد.

مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد درباره عدم صدور مجوز این تجمع که قرار بود یکشنبه ۲۴ خرداد در میدان شهدا برگزار شود گفت: یکی از تشکل‌های مردمی همکار در اجرای این تجمع، از جانب ما به عنوان رابط با فرمانداری مشهد نامه نگاری کرد. این نامه با شماره  ۲/۲۹۲۰ به تاریخ ۲۰خرداد۹۴ در دبیرخانه فرمانداری مشهد ثبت گردیده است.

حسین کمیلی افزود: روز بعد از این نامه نگاری در طی تماسی که از سوی فرمانداری برقرار شد مسئولان امر بدون ذکر دلیل خاصی تاکید کردند که به این برنامه مجوزی تعلق نمی‌گیرد و نخواهد گرفت. بعد از این، ماجرا به استانداری کشیده شد و با وجود پیگیریهای متعدد، این نهاد نیز اعلام کرد به این تجمع مجوز نخواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: قرار بود در این برنامه باشکوه محمدالقبلی از اعضای شورای مرکزی انصارالله یمن و از جانبازان حوادث اخیر این کشور، حاج احمد واعظی و میثم مطیعی حاضر شده و به اجرای برنامه بپردازند.

دوهفته پیش، پس از آنکه اجتماع عظیم “اجازه نمی‌دهیم” در میدان شهدای مشهد با هدف اعتراض به زیاده خواهی‌های طرف غربی در مذاکرات برگزار شد، وزیر کشور گفت:”بنده به عنوان وزیر کشور اعلام می کنم که هیچ مجوز تجمع خیابانی را له یا علیه مذاکرات هسته ای نخواهیم داد”

به نظر می‌رسد احساس خطر مقامات بلندپایه دولت و فشار به مسئولان استانی پس از این تجمع بزرگ، کار را به آنجا رسانده که به چند تشکل فرهنگی و مردمی شناسنامه دار که در هنگامه سلاخی مردم مظلوم یمن قصد اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم سفاک آل سعود را داشتند هم رحم نشده و با اقدامی عجولانه اعلام گردید که به این برنامه جوانان مومن انقلابی مجوز داده نخواهد شد.

در عین حال قرار است به مناسبت سالگرد انتخابات، میتینگ سیاسی حزب کارگزاران خراسان رضوی در قالب همایش «روحانی تنها نیست» روز دوشنبه با سخنرانی صادق زیباکلام و بنابه گفته دبیر این حزب در استان با مجوز رسمی فرمانداری  برگزار شود.

قابل ذکر است طبق بند (هـ) ماده یک دستورالعمل برگزاری تجمعات، تجمعاتی که تحت عناوین و اشکال دیگر، نظیر تحصن، همایش یا عناوین مشابه برگزار شود، اما دارای ماهیت سیاسی باشد، از نظر این دستورالعمل تجمع تعریف می شود و نیاز به اخذ مجوز دارد.

حال باید از مسئولان فرمانداری محترم پرسید که اگر جلسه روز دوشنبه حزب کارگزاران دارای مجوز است چرا به اجتماع غیرسیاسی و مردمی حمایت از مردم یمن مجوز داده نشده است و اگر این حزب بدون مجوز نسبت به برگزاری همایش «روحانی تنها نیست» اقدام خواهد کرد چرا از برگزاری آن ممانعت به عمل نمی‌آید؟

تکمیلی:

همایش مردمی «یمن تنها نمی ماند» با حضور محمدالقبلی از اعضای شورای مرکزی انصارالله یمن و از جانبازان حوادث اخیر این کشور، حاج احمد واعظی و میثم مطیعی در روز یکشنبه۲۴خرداد ساعت ۱۸ در محل مهدیه مشهد برگزار خواهد شد.

درباره این تغییر مکان ذکر این نکته ضروری است که طبق بند(و) ماده یک دستورالعمل برگزاری تجمعات، هرگونه تجمع که دارای ماهیت سیاسی نیست و جنبه فرهنگی، هنری، مذهبی و…. داشته باشد و در فضای بسته برگزار گردد از مفاد  دستورالعمل اخذ مجوز رسمی خارج می باشد.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا