بلژیک خواهان دریافت غرامت از فیفا شد

بصير،

بلژیک خواهان دریافت غرامت از فیفا شد
فیفا با انتخاب روسیه و قطر به عنوان دو میزبان جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ جنجال‌های زیادی را در ماه‌های اخیر به راه انداخت که حتی صحبت از رای گیری مجدد برای انتخاب میزبانی این دو دوره جا‌م جها‌نی به میان آمد. در روزهای اخیر مقامات فیفا اعتراف کردند که برای دریافت میزبانی جا‌م جها‌نی رشوه گرفته‌اند و این باعث شده فدراسیون فو‌تبا‌ل بلژیک که در کنار هلند درخواست میزبانی جا‌م جها‌نی را داده بود خواهان دریافت غرامت شود.

بلژیک و هلند برای میزبانی مشترک جا‌م جها‌نی ۲۰۱۸ اقدام کرده بودند که در نهایت نام روسیه به عنوان میزبان این دوره از ر‌قابت‌ها انتخاب شد. پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی اتهاماتی است که علیه مدیران فیفا مطرح شده است، ولی این نهاد هنوز نتوانسته میزبانی جا‌م جها‌نی ۲۰۱۸ را زیر سوال ببرد. این در حالی است خود فیفا نیز مجددا در حال بررسی نحوه میزبانی روسیه برای جا‌م جها‌نی است. فرانسیوس کرسماکر، رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل بلژیک با انتقاد از مسئولان فیفا، عنوان کرد: حالا که فساد در فیفا اثبات شده آنها باید ۴٫۳ میلیون یورو به ما غرامت بدهند و این طبیعی است، چرا که ما این مقدار را برای هزینه نامزدی میزبانی جا‌م جها‌نی کرده‌ایم و به ناحق میزبانی را از ما گرفتند. به محض این که پلیس فدرال آمریکا این کلاهبرداری را اثبات کند ما به سرعت خواهان دریافت غرامت خواهیم شد، چرا که مطمئن هستیم در این راه تبانی صورت گرفته است. فدراسیون فو‌تبا‌ل روسیه به فیفا رشوه داده و مطمئن باشید که این پرونده به زودی در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

میزبانی جا‌م جها‌نی روسیه در حالی زیر سوال برده می‌شود که ر‌قابت‌های انتخابی جا‌م جها‌نی ۲۰۱۸ چندی است که شروع شده و تیم‌ها در حال ر‌قابت‌ برای رسیدن به جا‌م جها‌نی هستند.

بهار نيوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا