حمله مسلحانه بنیادگرایان در لیون فرانسه

بصیر،

عملیات توسط یک عضو داعش انجام شده که پرچم این گروه تروریستی را حمل می‌کرد و در کارخانه گاز شهر لیون كه متعلق به آمریكاست رخ داده است. در این حمله دست کم یک تن که سرش از بدن جدا شده‌ بود کشته و چند تن دیگر زخمی شده‌اند. پلیس منطقه را احاطه کرده است و می‌گوید که توانسته عامل این حمله را دستگیر کند. گفته می‌شود عامل حمله در انجام عملیات خود تنها نبوده است.

خبرگزاری رویترز از شنیده شدن چندین صدای انفجار در داخل کارگاه خبر داده و می‌گوید پلیس دست کم یک جسد و چند زخمی را از محل حمله خارج کرده است. در پی این حمله فرانسوا اولاند که برای شرکت در نشست سران اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده در صفحه تلویزیون ظاهر شد و با خانواده قربانیان این حمله همدردی کرد.

وی گفت: نیروهای امنیتی و ژاندارمری فرانسه در مناطق حساس شهر لیون و دیگر نقاط فرانسه مستقر شده‌اند تا مانع از تکرار چنین حادثه‌ای شوند. فرانسوا اولاند گفت: مهاجم دستگیر شده و برای انجام تحقیقات به دادستان ویژه جرایم تروریستی تحویل داده شده است.

وی گفت: بروکسل را به مقصد پاریس ترک می‌کند تا در نشست “شورای دفاعی فرانسه” با حضور مسئولان امنیتی و برخی از وزرای کابینه مساله را مورد بررسی قرار دهند. تندروهای فرانسوی که تحت تاثیر گروه‌هایی همانند القاعده و داعش هستند پیشتر نیز دو حمله در فرانسه ترتیب داده بودند که باعث کشته شدن چندین تن شده بود.

بهارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا