مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی مازندران:

با اصلاح بندهایی از قرارداد از بخش خصوصی راهبران حمایت می‌کنیم

بصیر، منوچهر تاتینا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، در حاشیه این جلسه اظهار داشت: در راستای اصل 44 قانون اساسی در سال 87 این بندر در زمان‌بندی 40 ساله به بخش خصوصی واگذار و مقرر شد سرمایه‌گذار در طی 4 سال تعهداتی را انجام دهد که بخشی از آن را انجام دهد و بخشی را نیز به دلیل مشکلات مالی و فنی نتوانست به سرانجام برساند.

وی تصریح کرد: به دنبال تعامل و گفت‌و‌گو هستیم تا به گونه‌ای آن مشکلاتی که قابل حل است را رفع کنیم تا آنها با انتقال سرمایه به این بندر موجب رونق اقتصادی شود.

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی مازندران خاطرنشان کرد: بخش‌های مربوط به ساخت، محوطه‌ها و تجهیزات قسمت‌هایی بوده است که شرکت راهبران آن را انجام داده است و البته قسمت‌هایی از آن را نیز نتوانستند به پایان برسانند.

تاتینا افزود: درخواست اصلاح بخش‌هایی از قرارداد را داده‌اند که برای این موضوع با سازمان در حال گفت‌و‌گو هستند.

وی افزود: امیدواریم با اصلاح بندهایی از این قرار داد بتوانیم از بخش خصوصی حمایت کنیم تا با رشد و رونق اقتصادی همراه باشد.

مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی مازندران اظهار داشت: عدم اجرای تعهدات، عدم احداث پایانه و عدم اجرای لایروبی از بزرگترین‌ مشکلاتی است که بندر با آن مواجه است.

تاتینا گفت: با توجه به محدودیت دستگاه‌های لایروب در کشور این بندر دچار مشکل شده است و رژیم رسوب‌گذاری دریای خزر نیز در این بندر برای شرکت مشکلاتی ایجاد کرد.

وی در پاین گفت: برای ایجاد پایانه هم تصمیماتی گرفته شد تا نقاطی خارج از محدوده بندری شناسایی شود که زمان احداث آن به بخش خصوصی برمی‌گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا