بحران آب به فریدونکنار رسید؛

کشاورزان فریدونکنار چشم انتظار عملکرد مسئولان/ کم‌آبی مقداد و مدیرکل را به فریدونکنار کشاند

بصیر، در حالیکه فرماندار فریدونکنار در جلسات متفاوت بارها از مناسب بودن وضعیت آب کشاورزی در فریدونکنار سخن می‌گفت به نظر می‌رسد این شرایط رو به بحران گذاشته است.

بحرانی که معمولا هر ساله کشاورزان زحمتکش فریدونکناری با آن روبه‌رو بوده‌اند و مسئولان را به چالش‌های بزرگی کشانده است، مشکلی که هر سال مسئولان از بهبودی این وضعیت در سال آینده خبر می‌دهند و هیچ خبری از شرایط مطلوب نیست.

به گزارش بصیر، در سال گذشته نزدیک بود که بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری فریدونکنار خشک شوند و حتی استاندار مازندران را به این شهرستان کشاند و وعده‌هایی نیز به کشاورزان داده شد.

به نظر می‌رسد در این وضعیت آب و هوایی بسیار گرم که از بارش باران خبری نیست، هیچ ابتکار و اقدامی از سوی مسئولان صورت نمی‌پذیرد و تنها کاری که می‌توان انجام داد توصیه به کشاورزان در مدیریت مصرف آب است.

به گزارش منابع محلی، برخی از زمین‌های کشاورزی منطقه شرق فریدونکنار که به دلیل ته‌ماندگی این اراضی با شوری مواجه هستند، بار دیگر با این تنش روبه‌رو شدند و این بار در زمانی که دانه‌ها یکی پس از دیگری در حال سبز شدن بود، رو به زردی گذاشت.

شنیده‌ها از آن حکایت می‌کند که اعتراض وسیع کشاورزان و حتی حضور برخی از آنان در فرمانداری این شهرستان، مسئولان به ویژه نماینده مجلس و مدیر سازمان جهاد کشاورزی را به فریدونکنار کشانده تا پیگیر این وضعیت بحرانی شوند.

اخبار رسیده به بصیرنیوز از آن حکایت می‌کند که اگر تا یکی دو روز آینده آب کافی به اراضی کشاورزی فریدونکنار نرسد صدها هکتار از زمین‌های این کشاورزان زحمتکش با خشکسالی شدید روبه‌رو می‌شود.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا