مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

نخستین بذرپاشی کشت مجدد برنج در ۵ هکتار از اراضی فریدونکنار/ کشاورزان از کشت مجدد در مناطق کم‌آب خودداری کنند

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: تعدادی از کشاورزان روستای زاهدکلا فریدونکنار اقدام به بذرپاشی برای کشت مجدد برنج در ۵ هکتار از اراضی این روستا کردند.

وی تصریح کرد: مساحت اراضی شالیزاری این روستا ۲۱۶ هکتار است که تمامی آن به کشت ارقام محلی اختصاص دارد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: کشاورزان محور اصلی گرداننده چرخ اقتصاد کشور و رونق صادرات محصولات کشاورزی هستند و دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات زراعی به خصوص برنج از اهداف ارزنده و با اهمیت این مدیریت است.

رزاقی افزود: به دلیل وضعیت بحرانی و نگران‌کننده آب در کشور در حال حاضر بهتر است کشاورزان از کشت مجدد برنج در مناطقی که احتمال کم آبی وجود دارد، خودداری کنند تا با این کار از هدررفت آب و تبعات ناشی از آن جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز حفاری دو حلقه چاه زراعی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در راستای جلوگیری از خشکسالی، تأمین و ذخیره‌سازی آب کشاورزی، یک حلقه چاه نیمه عمیق باعمق ۷۵ متر، قطر ۱۶ اینچ و دوجداره با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیون ریال در روستای ازباران حفر شد.

رزاقی افزود: یک حلقه چاه زراعی نیمه عمیق دیگر با عمق ۶۰ متر و قطر ۱۴ اینچ، دوجداره با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیون ریال در روستای جزین، در حال حفر است که طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه می‌تواند با ذخیره‌سازی به موقع در آب‌بندان از وارد شدن استرس به ۹۵ هکتار از اراضی شالیزاری جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا