اوباما: به دنبال «توافق بد با ايران» نیستم

بصیر،

باراک اوباما که در جريان رسيدن به توافقی اقتصادی در روزهای اخير دچار اختلاف با برخی از نمايندگان دمکرات شده بود، روز چهارشنبه ۱۷ تيرماه در کاخ سفيد با آن‌ها گفت‌و‌گو کرد. برخی از نمايندگان سنا که در اين مراسم حضور داشتند گفته‌اند که بخش اصلی گفت‌وگوها با رییس جمهوری آمریکا، به گفت‌وگوهای اتمی ايران اختصاص داشت. قرار بود با پايان مهلت قبلی تعيين شده در مذاکرات با ايران، اوباما متن توافق را به سنا تحويل داده و يک ماه برای بررسی مهلت دهد.

اين گزارش حاکی است مخالفتی با اوباما در زمینه تمديد مهلت مذاکرات با ايران از سوی نمايندگان دمکرات سنا، گزارش نشده است.  سایت «پولیتیکو» نیز گزارشی از این مراسم داده است که سه شنبه شب برگزار شده و گفته است که رییس جمهوری آمریکا همزمان با ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی در وین، تا حدودی نسبت به گفت‌وگوها ابراز بدبینی کرده است. سناتور دیک دوربین در گفت‌وگو با «پولیتیکو» اظهار داشت: «آقای اوباما گفت که به نظرش می رسد شانس توافق کمتر از پنجاه- پنجاه است و او با توافقی که ضعیف یا قابل اجرا نباشد موافقت نخواهد کرد».

این سناتور آمریکایی افزود: «رییس جمهوری ایالات متحده گفت اگر توافقی حاصل شود که با استانداردهای او مطابقت داشته باشد، از ما خواهد خواست تا صادقانه با آن برخورد کرده و عجولانه قضاوت نکنند». مذاکرات اتمی گروه ۵+۱ با ايران در وين جريان دارد و مهلت آن تا روز جمعه اين هفته تمديد شده است.

بهار نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا