چرخش ۱۸۰ درجه ای مواضع رسانه های اصلاح طلب/ لغو تحریم ها علاج شرایط اقتصادی نیست!+ عکس

بصیر، در حالی که تا پیش از اینکه آمریکا در مذاکرات به صروت علنی دبه کند و مواضع خود را به یک باره تغییر دهد، مسئولین دولتی و به دنبال آنها رسانه های زنجیره‌ای و دولتی راه حل رفع تمام مشکلات کشور را برداشته شدن تحریم ها در نتیجه به ثمر رسیدن مذاکرات می دانستند.

این رسانه ها که صفحات و تیترهای زیادی را به این موضوع اختصاص داده بودند،‌ حتی سخنان روحانی در خصوص اینکه مشکل آب خوردن مردم نیز به تحریم ها مربوط می شود بارها منتشر کرده و روی آنها مانور دادند.

این رسانه‌ها در حالی به این نتیجه رسیدند که نباید مشکلات را به تحریم‌ها ربط دهند که آمریکا در دقایق پایانی نشان داد که اصلا به دنبال توافق پایدار با ایران نبوده و در حقیقت مشکلاتی که این رسانه ها ناشی از تحریم می‌دانستند امروز به یک باره به مسائل داخلی گره خوردند.

آفتاب یزد در این راستا نوشت: پنجره‌های امیدی به سود ایران در حال گشودن است؛ اما آنانی که بی‌منطق ذوق زده‌اند و از لغو تحریم‌های بین المللی انتظار معجزه دارند باید بدانند در مسیری گام برمی‌دارند که انتهای آن سرابی بیش نیست.

روزنامه جهان صنعت هم در نقد امید واهی داشتن به تحریم ها نوشت: اقتصاد ایران با دو معضل تحریم‌های توام خارجی و داخلی (خودتحریمی) در دهه ۸۰ روبه‌رو شد؛ اگرچه رفع تحریم‌های خارجی با تلاش و همگرایی و وفاق ملی حاصل می‌شود اما باز کردن گره‌های تار و پود نظام اقتصاد کشور نیازمند کوشش و زمان به مراتب بیشتری خواهد بود.

روزنامه تعادل هم با تیتر آیا برای بعد از رفع تحریم ها به استقبال این موضوع رفته و مدعی شده است که در صورت عدم اصلاح وضع موجود با وجود رفع تحریم‌ها راه به جایی نخواهیم برد.

محمدصادق جنان صفت، در سرمقاله روزنامه تعادل نوشته است که بنیادهای اقتصادی ایران به دلیل سیاست‌های غیرکارشناسانه و مبتنی بر توهم دولت‌های نهم و دهم سست شده و بعضا به بیراهه رفته است که اگر به زودی به حال عادی برنگردد، حتی با وجود رفع تحریم‌ها راه به جایی نخواهیم برد.

سردبیر روزنامه در ادامه از جمله پرسیده است که آیا بانک مرکزی ایران و شبکه بانکداری کشور آمادگی کافی برای روزهای پس از تحریم دارند؟ آیا صنعت ایران توانایی رقابت با رقبای خارجی در شرایط عادی و پس از تحریم را داراست؟ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی چطور؟

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا