فرماندار فریدونکنار مطرح کرد:

شورای شهر علاوه بر فعالیت‌های تبلیغاتی به فکر سلامت مردم باشد

بصیر، مهرداد ابراهیمی در جلسه شورای ورزش همگانی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: ورزش همگانی باید تعریف شود این ورزش تنها به راهپیمائی و پیاده‌روی نیست.

وی تصریح کرد: ورزش همگانی باید از مدارس، دانشگاه‌ها و پادگان‌ها آغاز شود، چرا که این اقشار قانون‌مند و تابع هستند.

فرماندار فریدونکنار اذعان کرد: با انواع مشکلات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی که در کشور وجود دارد و اگر بی‌تحرکی هم به آن اضافه شود این مشکلات افزایش می‌یابد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه توجه به ورزش زنان در کشور مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: نسبت سرانه ورزشکاران زن به مرد در کشور بسیار پائین است و این نسبت به جمعیت کمتر است.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی ما بسیار محدود است، گفت: بخش خصوصی در این شهرستان بسیار ضعیف عمل کرده و سرانه بخش دولتی نیز بسار اندک است.

فرماندار فریدونکنار افزود: تنها کاری که در این شهرستان می توانیم انجام دهیم تقویت ورزش همگانی و ارزان قیمت است.

وی تصریح کرد: در برخی از مدارس این شهرستان چیزی به نام ورزش وجود ندارد، به ویژه مدارس غیرانتفاعی که خانه‌ای را اجاره کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه از بدو ورود بحث احداث جاده سلامت را پیگیری کردم گفت: امیدوارم شورای شهر با ما در این زمینه همکاری کند و علاوه بر اینکه به دنبال فضاهای تبلیغاتی خود هستند به دنبال سلامت مردم شهر هم باشند و این هزینه ای هم ندارد.

ابراهیمی اظهار کرد: جاده سلامت مسیری در حاشیه دریا است که مردم در سه فصل می‌توانند در کنار ساحل پیاده‌روی کنند تا علاوه بر انجام یک ورزش، به فکر جذب توریست نیز باشیم.

وی تاکید کرد: افرادی که در این زمینه وارد شورای ورزشی می‌شوند باید به پای کار بیایند و فقط اسمشان مطرح نباشد و همچنین اداره ورزش باید وقت بیشتری در این زمینه بگذارد و از یک کارشناس تمام وقت اسفاده کند.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه بازی‌های بومی محلی در فریدونکنار فراموش شده است، خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها در این زمینه ورود پیدا کند و هر هفته بازی‌های بومی محلی در یکی از روستاها برگزار شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا