رهبران جهان منافع شخصی را کنار بگذارند

بصیر،

رهبران جهان منافع شخصی را کنار بگذارند
خبرگزاری رویترز نوشت: انتظار می‌رود که حدود ۱۹۰ کشور بر روی چگونگی تامین مالی ۱۷ “هدف توسعه تداوم پذیر” سازمان ملل که شامل پایان دادن به فقر و گرسنگی، مقابله با تغییرات جوی و رسیدن به برابری جنسیتی تا سال ۲۰۳۰ می‌شود، توافق کنند. 

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در جمع هزاران تن از هیات‌ها که برای نشستی چهار روزه در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی جمع شده‌اند، گفت: اجازه دهید تا اختلافات و منافع شخصی را کنار گذاشته و برای ارتقای وضعیت بشری همکاری کنیم. در جهانی که رشد به کندی صورت می‌گیرد، بودجه‌های کمک خارجی رو به کاهش است و تردید نسبت به امدادرسانی و چند ملیتی رو به رشد است، پیدا کردن منابعی برای دستیابی به اهداف سازمان ملل دشوار خواهد بود. اهداف توسعه تداوم پذیر احتمالا ماه سپتامبر تایید می‌شود و انتظار می‌رود که بین ۳ / ۳ و ۵ / ۴ تریلیون دلار هزینه داشته باشد.

 

جیم یونگ کیم، رئیس گروه بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما برای تحقق این اهداف به تریلیون‌ها دلار نیاز داریم نه میلیاردها دلار. این پول از منابع بسیاری از جمله کشورهای در حال توسعه، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اهدا کنندگان و نهادهای مالی بین‌المللی تامین خواهد شد.

 

دبیرکل سازمان ملل در ادامه سخنان خود گفت: مایه تاسف است که مذاکره کنندگان پس از ماه‌ها بحث و مذاکره نتوانستند به هیچ توافقی دست یابند. راه‌های جدیدی برای تامین مالی مورد نیاز باید به دست آید. در جهانی که هم جمعیت و هم محدودیت منابع رو به رشد است، باید منابع مالی توسعه را بازنگری کرد.

بهار نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا