رئیس سازمان جهاد کشاوری استان مازندران در فریدونکنار خبر داد:

کاهش ۲۰ درصدی باران در مازندران/ تنش کم‌آبی در بین ۲۰ هزارهکتار اراضی کشاورزی مازندران

بصیر، دلاور حیدرپور در جمع کشاورزان فریدونکناری در این شهرستان، اظهار کرد: ۱۵۰۰ هکتار از ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به زیر کشت نرفت و همچنین ۷۰۰ هکتار از این اراضی خشک شدند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در تنش خشکی قرار دارد و با تلاش مسئولان ۲۲ حلقه چاه حفر و تجهیز کردیم و همچنین برای رفع این مشکل بزرگ، ۴ دستگاه موتور پمپ نیز خریداری کردیم.

حیدرپور با اشاره به اینکه در مبازره با آفت و بیماری سال خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم، اذعان کرد:در سال گذشته سطح مبارزه با کرم ساقه‌خوار ۱۶۰ هزار هکتار بود که این مقدار در سال جدید به ۳۰ هزار هکتار رسید و این مبارزه همچنان ادامه دارد، همچنین ۳۰ هکتار مبارزه بیولوژیکی در سطح استان داشته‌ایم و تقاضا نیز ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان به اینکه نیاز آبی ما مستقیما به جریان آب رودخانه‌ها بستگی دارد و در مازندران ذخیره آبی کم است، خاطرنشان کرد: امسال با کاهش ۲۰ درصدی بارندگی در مازندران روبه‌رو بوده‌ایم.

حیدرپور با اشاره به اینکه در مرحله نخست امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون، تسهیلات تخصیص یافته است، اظهار کرد: در سال گذشته تسهیلات بخش مکانیزاسیون ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

این مسئول از وجود ۲۲۶۰ دستگاه کمباین مخصوص دروی برنج در استان مازندران خبر داد و اذعان کرد: ۷۵ درصد برنج استان به صورت مکانیزه برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۶۵ دستگاه نشاکار نیز در مازندران وجود دارد، گفت: ۲۳۰۰ دستگاه دروگر نیز در استان وجود دارد و این عوامل با توسعه بخش مکانیزاسیون علاوه بر کاهش سختی کار موجب کاهش هزینه نیز می‌شود.

حیدرپور از توزیع ۹۹۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات در مازندران خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با اعتبارات امسال امیدواریم با سرعت بخشیدن به توزیع ماشین‌آلات سرعت مکانیزاسیون را افزایش دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا