رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونکنار خبر داد:

اهدای ۴۶۰ سبد کالا به نیازمندان در فریدونکنار/ دریافت زمینی به متراژ ۳۰۰ متر از شهرداری

بصیر، هادی شفیع‌زاده در گفت‌‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: طرح راهنمایان مسافران تابستانه از سوی جوانان هلال‌احمر در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: با توجه به تراکم مسافر و ورود مسافران و همزمان با تعطیلات عید فطر، این طرح از ۲۴ تیرماه آغاز شد و بستگی به نظر استانداری و هلال‌احمر دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح راهنمایی مسافران به مناطق گردشگری،  آدرس هتل‌ها و راه دسترسی به سواحل و شهرهای مختلف مدنظر مسافران است.

شفیع‌زاده اذعان کرد: بروشور هشداردهنده و ایمنی نیز توزیع می‌کنیم و بروشوری که از سوی اداره گردشگری به هلال احمر تحویل داده شد نیز در بین مسافران توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرق ساحل فریدونکنار کانکس امدادی و آمبولانس برای امدادرسانی به غریق حضور دارد، اذعان کرد: ۴ ناجی در طرح ساحل با تجهیزات امدادی در طرح غرب حضور پررنگی دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه در خزرشهر با توجه به اینکه فاقد آمبولامس هستیم یک نجات‌گر در آنجا برای انجام کارهای اولیه حضور دارد، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در طول سال برای افراد زیر و بالای ۳۰ سال کلاس‌های آموزش کمک‌های اولیه را رایگان برپا می‌کند.

وی گفت: در کلاس ۳۵ ساعته‌ مباحث اولیه امداد آموزش داده می‌شود و امدادگران در کلاس ۴۰ ساعته مهارت‌های داوطلبی را آموزش می‌بینند.

شفیع‌زاده تاکید کرد: اصلی‌ترین شاخصه ما خانه هلال روستایی است که در در ۴ روستای فریدونکنار با هماهنگی بخشداران مرکزی و دهفری سوته، کوچک بیشه‌محله، اسوبکلا و ازباران تشکیل دادیم.

وی افزود: هدف از ایجاد این مکان این است که در درجه نخست جذب داوطلبی و آموزش امداد و کمک‌های اولیه است و همچنین در مواقع بحران امکانات اولیه در خانه هلال به داد مصدمان رسیده شود که این امر سرعت امداد را افزایش می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه‌ای بین هلال‌احمر، مدیرکل روستایی، اداره‌کل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منعقد شد.

شفیع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: طرح همای رحمت از سوی خیران سبد کالا تهیه و به ۴۶۰ خانواده اهدا شد و این از فوق برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر فریدونکنار بوده است.

وی از همایش پیاده‌روی خانوادگی در روستای ازباران و ایجاد بازارچه خیریه در جنب هلال احمر این شهرستان خبر داد و گفت: منافع این بازاچه برای افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت هزینه شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان و کاروان سلامت را در بعضی از روستاهایی که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند برگزار کردیم.

وی گفت: پس از سال‌ها دوندگی موفق شدیم زمینی به متراژ ۳۰۰ متر در روبه روی سونا صدف در طرح شرق فریدونکنار را از شهرداری و شورای شهر دریافت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا