امام‌جمعه فریدونکنار:

توافق هسته‌ای به هیچ حزب و گروه خاصی معطوف نمی‌شود/ لزوم دقت نمایندگان مجلس در بررسی توافق‌نامه

بصیر، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار، اظهار کرد: ۱۲ سال پایداری در عرصه مذاکرات هسته‌ای برای تثبیت حقوق ملت ایران پاسخ داد و از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این توافق‌نامه را به دقت بررسی کنند تا راه‌های نقض احتمالی از سوی غرب بسته شود.

وی، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلیل این پیروزی بزرگ، وحدت و همبستگی ملت و دولت در سال همدلی و هم‌زبانی بوده است و این وحدت باید حفظ شود.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه این پیروزی متعلق به انقلاب اسلامی ایران است، اظهار کرد: توافق هسته‌ای به هیچ حزب و گروه خاصی معطوف نمی‌شود چرا که در راس تیم مذاکره‌کننده رهبری اشراف کامل به تمامی قضایا داشتند.

جلالی اذعان کرد: این توافق‌نامه به معنای پایان مبارزه با استکبار نیست و در هر شرایطی در برابر ظالم می‌ایستیم و یاور مظلوم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به بهانه ایجاد نشاط کنسرت‌های مختلط را در فضاهای آموزشی ترویج ندهیم، اظهار کرد: آنهایی که مسئولیت برگزاری این مراسم‌ها را برعهده دارند باید مراقب باشند تا علاوه بر خسران عاقبت خود، مصلحت نظام را زیر سوال نبرند.

خطیب‌ جمعه فریدونکنار همچنین با اشاره به فرارسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: شورای نگهبان جایگاه مهمی در قانون اساسی دارد و از ستون اصلی این انقلاب است.

جلالی با اشاره به مهم‌ترین وظایف این شورا، خاطرنشان کرد: تشخیص مطابق بودن مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرح مبین اسلام، از مهم‌ترین این وظایف است.

وی ادامه داد: اسلامی و شرعی بودن نظام در گرو اجرای قوانین اسلامی است و تفسیر قانون اساسی در مواردی که شبهه و ابهام وجود داشته باشد از دیگر وظایف این شورا است.

امام‌جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان تشخیص صلاحیت کاندیدا در انتخابات مختلف جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تضعیف شورای نگهبان به هیچ وجه مجاز نیست و شورای نگهبان نیز باید مواظب باشند تا با قلم، بیان و مواضع خود دچار ضرر و خسران نشوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا