سینما قدر فرجامی را ندانست

بصیر، در این مراسم، جلال تهرانی نویسنده و کارگردان نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» که این روزها با بازی بهنوش طباطبایی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است، خطاب به تماشاگران گفت: از طرف خودم و گروه نمایش اجرای امشب این اثر نمایشی را با افتخار به بازیگر بزرگ معاصر تئاتر و سینمای کشورمان بانو فریماه فرجامی تقدیم می‌کنم. امین تارخ مدرس و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون نیز که در این مراسم حضور پیدا کرده بود با تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه نکوداشت بیان کرد: با اینکه چندان تمایل ندارم که در این مراسم از عنوان «بسیار خوشحالم» استفاده کنم اما با توجه به شرایطی که امروز با آن روبه رو هستم بسیار خوشحالم در برنامه‌ای حضور دارم که به افتخار هنرمند عزیز فریماه فرجامی در تالار اصلی تئاتر شهر حضور پیدا کردم. وی ادامه داد: اگر امروز در این فضای خوشحال کننده، کمی هم افسرده هستم به این جهت است که هر چقدر امشب قبل از ورود به تالار چشم انداختم بازیگری را ببینم که به عشق دیدار خانم فریما فرجامی در تالار حضور داشته باشد، کسی را ندیدم.

من امروز متاسفم که بگویم نه بازیگر جوانی دیدم، نه بازیگر میانسال دیدم ، نه بازیگر کهنسالی را در سالن مشاهده کردم. به اعتقاد من آنها باید امروز به یک مقوله فکر کنند که اگر جوانند، میانسالی در انتظار آنهاست و اگر میانسال‌ هستند کهنسالی در انتظارشان نشسته است. بنابراین لازم است احترام کسوت را نگه داریم. این موضوع هم فقط یک جمله ساده نیست که بخواهیم فقط از آن در مطبوعات یاد کنیم. این موضوع نکته بسیار مهمی است و به اعتقاد من زمان آن رسیده که برای خودمان احترام قائل شویم .

اینها جملاتی است که قطع به یقین باید به آنها عمل کرد و قدرش را دانست. این بازیگر تاکید کرد: اگر بخواهم منتی سر سینما بگذارم باید بگویم فریماه فرجامی حق واقعی خود را از سینما نگرفت و این منت بزرگی روی سینماست. البته شاید این سینما بود که حق خود را از فریماه فرجامی نگرفت. سینما قدر فریماه فرجامی را دریافت نکرد، موضوعی که دیگر برای فهم این مطلب دیر شده و ما کاری را نمی‌توانیم انجام بدهیم و ای کاش او زبان به اعتراض باز می‌کرد و حرف‌های بیشتری می‌زد. در ادامه فریماه فرجامی در سخنان کوتاهی گفت: من عاشقم فقط همین. من عاشقانه در کنار شما هستم و به خود می‌بالم که امشب در کنار شما و تماشاگران حضور دارم.

بهار نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا