دستور بازگشایی بانک‌های يونان صادر شد

بصیر،

دستور بازگشایی بانک‌های يونان صادر شد
فرمان الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان مبنی بر بازگشایی بانک‌های این کشور ساعاتی پس از اظهار سوگند وزرای جدید دولت یونان و اعمال رسمی تغییرات در کابینه صادر شد. سیپراس در اقدامی که به عنوان شکاف در حزب حاکم یونان تعبیر شده، پاناگیوتیس لافازانیس، وزیر انرژی و دو معاون وزیر را از دولت خود کنار گذاشته است. این تصمیم نخست وزیر یونان به دنبال آن اتخاذ شد که ۳۹ نفر از اعضای حزب حاکم سیریزا در پارلمان این کشور از حمایت دولت در رابطه با بسته کمک‌های مالی به یونان خودداری کردند.

پانوس اسکورلتیس از چهره‌های نزدیک به الکسیس سیپراس که وزارت کار یونان را به منظور در اختیار گرفتن وزارت انرژی رها کرده است تغییرات کابینه را تعبیر از آن کرده که دولت خود را با «واقعیات جدید» تطبیق داده است. نخستین اقدام کابینه جدید یونان اما امضای فرمان بازگشایی بانک‌های این کشور از روز دوشنبه، ۲۹ تیر ماه است اگرچه هنوز قانون محدودیت برداشت پول از حساب‌های بانکی باقی است و شهروندان یونانی تنها ۴۲۰ یورو در هفته می‌توانند پول از حساب خود بردارند.

در عین حال که محدودیت‌ها در ارتباط با انتقال پول به خارج از کشور همچنان پابرجاست. به تازگی بانک مرکزی اروپا با بازگشایی خطوط اعتباری اضطراری برای یونان به منظور نجات بانک‌های این کشور موافقت کرده است که با توجه به این امر انتظار می‌رفت دولت یونان فرمان بازگشایی بانک‌ها را به سرعت صادر کند. الکسیس سیپراس اکنون قصد دارد در هفته‌های پیش روی قبل از برگزاری احتمالی انتخابات در این کشور بسته کمکی اعضای اتحادیه اروپا را تایید کند. هفته گذشته وزیر کشور یونان گفته بود که انتخابات احتمالا سپتامبر یا اکتبر برگزار شود.

بهار نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا