عربستان ۴۰۰ عضو داعش را بازداشت کرد

بصیر،طبق بیانیه وزارت کشور سعودی در پی خنثی کردن طرح چند عملیات تروریستی از قبیل حمله به مساجد سعودی که توسط داعش سازماندهی شده بود، ۶ داعشی کشته و ۴۳۱ تروریست دیگر دستگیرشدند. بر اساس اطلاعیه وزرات کشور عربستان ۴۳۱ نفر از اعضای این سازمان بازداشت شده‌اند. اکثریت این افراد شهروند عربستان سعودی هستند اما در میان آنها شهروندان کشورهای یمن و سوریه نیز دیده می‌شوند.

این بیانیه تصریح می‌کند که این افراد در نظر داشتند که چندین علمیات “تروریستی” علیه مساجد شیعیان عربستان در جنوب شرقی این کشور انجام دهند. وزارت کشور عربستان می‌افزاید که چند حمله تروریستی این افراد در یک ماه گذشته خنثی شده است. بنابر این گزارش، یک مسجد متعلق به نیروهای امنیتی در ریاض و مساجد شیعیان در شرق این کشور از جمله هدف‌های مورد نظر تروریست‌ها بوده است. این بیانیه بدون اشاره به جزئیات، از خنثی شدن عملیاتی علیه یک مکان دیپلماتیک نیز خبر می‌دهد.

در میان دستگیر شدگان ۱۴۴ نفر متهم هستند که از طریق شبکه‌های مجازی به حمایت و تبلیغ اعتقادات پیکارجویان داعش و همچنین تلاش برای جذب نیرو، مبادرت کرده‌اند. پیکارجویان داعش موسوم به دوله الاسلامي، شیعیان را مرتد می‌دانند و تاکنون چند عملیات تروریستی را در کشورهای کویت و عربستان سعودی علیه مساجد شیعیان انجام داده‌اند که در جریان آنها ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

بهار نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا