هم‌سان گزینی مهم‌ترین عامل موفقیت یک ازدواج

بصیر،مهرنوش اشکانی‌زاده کارشناس ارشد روانشناسی عمومی گفت: عوامل متعددی در تمایل نداشتن جوانان به ازدواج موثر است این عوامل عبارتند از: عدم شناخت کافی طرفین از یکدیگر، عدم استفاده از مشاور خانواده، عدم توجه به همسانی فرهنگی، عدم همسانی تحصیلاتی، عدم یکسانی میزان انرژی و توان طرفین با یکدیگر و تفاوت میزان ضریب هوشی با یکدیگر.

وی عنوان کرد: شاخص‌‌های زیادی در امر ازدواج جوانان موثر است شاخص‌هایی از قبیل بلوغ فکری، بلوغ اجتماعی، بلوغ جنسی که در هنگام ازدواج باید به آن توجه نمود که طرفین حتما دارای آن باشند. در زمان قبل از ازدواج مهم است که طرفین از رفتارهای کوچک هم آشنایی داشته باشند آشنایی طرفین بهتر است که زیر نظر خانواده‌ها انجام گیرد.
وی افزود: شرایط اقتصادی طرفین برای ازدواج ملاک مهمی است به این علت که طرفین باید از نظر مالی در شرایط یکسانی یا حداقل نزدیک و هم سطح به هم باشند تا دچار مشکل نشوند و از نظر فرهنگی هم خانواده‌ها باید دارای شرایط مشابهی باشند دختری که با شرایط اقتصادی و فرهنگی متفاوت با پسری با شرایط متفاوت از نظر فرهنگی و اقتصادی ازدواج می‌کنند بعدها به علت عدم توافق در امور زندگی و عدم همسانی با شکست مواجه می‌شوند.
صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا