مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار مطرح کرد:

مقدار زیادی از اراضی شالیزاری فریدونکنار دچار آب‌گرفتگی شده است/ عدم خسارت به واحدهای بهره‌برداری

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به بارش بارندگی شدید در شب گذشته در فریدونکنار، اظهار کرد: اراضی شالیزاری در این شهرستان دچار آبگرفتگی شده‌ و ارقام محلی نیز دچار ورس کرده‌اند اما با توجه به اینکه محل خروجی آب در اراضی شالیزاری باز است، امیدواریم این مشکل نیز به زودی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما در مراکز خدمات روستاها در آماده باش کامل به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: اکثر اراضی ما به ویژه آنهایی که در کنار رودها و نهرها بودن دچار آب گرفتگی شدند اما این آب گرفتگی برای بعضی از اراضی که دچار ورس شدید شدند مشکل‌آفرین است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: به دلیل دهنه خروجی آب‌ها در مزارع باز است انتظار می‌رود تا دو روز آینده این مسئله کاملا برطرف شود.

رزاقی خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه در آستانه برداشت محصول در فریدونکنار بودیم کار برداشت با ماشین را در بعضی از مزارع دچار سختی می‌کند اما از نگاه دیگر این باران نعمت بوده و حتی در آبیاری مزارع که به دنبال کشت دوم و سوم هستند نیز کمک می‌کند.

وی افزود: بارش‌های صبح امروز در مناطق بالادست فریدونکنار و در محور هراز چون در مسیر آنها قرار داریم ممکن است خساراتی را برای ما به بارآورد و در غیر این‌صورت مشکلی در فریدونکنار نداریم.

رزاقی در پایان خاطرنشان کرد: سطح آب رودخانه‌ها بالا آمده است اما تا این لحظه در فریدونکنار سرریزی نداشته‌ایم و به هیچ واحد بهره‌برداری نیز آسیب نرسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا