آب رفته باز نگردد به جوی؛

از روزه‌خواری علنی تا کشف حجاب در فریدونکنار/ لزوم ورود قاطع مسئولان در مدت باقیمانده تابستان

HIHIHIHIKJOJOLJOLKP

بصیر، ماه مبارک رمضان یکی از بهترین ماه‌های خداوند است به طوری که هر گونه عمل برای رضای خدا در آن با بهترین پاداش ها همراه می‌شد و تمامی گناه‌ها و بی مسئولیتی‌های انسان‌ها در صورت توبه واقعی برچیده می‌شود.

در این ماه که فرصت بسیار خوبی برای توبه و راز و نیاز با خداوند است بسیاری از مسلمانان کشور با استفاده از این روزهای طلایی خود را برای سالی پرتلاطم آماده کردند.

ماه مبارک رمضان نیز در فریدونکنار با شور و شعف خاصی آغاز شد و این شهرستان توریستی علاوه بر بهره بردن از برکات معنوی این ماه خدا، از برکات دنیوی حضور مسافر و افزایش توریسم نیز استفاده کرد.

در حالی که  اوایل فصل تابستان این ماه پربرکت آغاز شد اما فریدونکنار همچون تمام روزهای سال با ورود مسافر روبه‌رو بوده است و ماه مبارک رمضان تاثیر زیادی در ورود و خروج مسافر به این شهرستان نگذاشته بود.

اینکه برکات حضور مسافر در فریدونکنار موجب رونق موقتی اقتصاد در این شهر شده است بحثی نیست اما برخی هتک حرمتی‌ها در روزهایی که مردم مسلمان و روزه‌دار فریدونکنار با آن روبه‌رو شدند دل بسیاری از مومنان را آزرد.

به گزارش بصیر، شنای مختلط، روزه‌خواری علنی در کنار جاده و سواحل، مصرف دخانیات و سیگار در انظار مردم، بدحجابی و بی‌حجابی، حضور زننده آقایان و بانوان در سواحل، کشف حجاب در بازار و اتومیبل و چندین مورد مشابه دیگر از مهم‌ترین و توهین‌آمیز‌ترین هتاکی‌هایی بود که مسافران و بعضا افراد بومی در فریدونکنار اقدام به انجام آن کرده بودند و دستگاه‌های متولی هیچ‌گونه برخوردی با این چالش‌های اساسی به عمل نیاوزدند.

امر به معروف و نهی از منکر مردم نیز به دلیل نداشتن پشتیبان و قوه قهریه معمولا بی‌نتیجه می‌ماند و یک ماه که سرشار از برکات الهی بود در غفلت تمام عیار مسئولان این شهرستان سپری شد.

اگر برخوردی نیز در این شهرستان با برخی از متخلفان صورت پذیرفت به صورت مقطعی و کاملا سطحی‌نگری و برای پاک شدن صورت مسئله بود و قطعا عدم تداوم آن موجب افزایش این تخلفات می‌شود.

حال نگرانی که از این امر در ۲ ماه باقیمانده از تابستان در فریدونکنار به وجود می‌آید و مردم مومن این شهرستان را با چالش مواجه کرده است، نحوه برخورد مسائلی است که در دور دوم سفرهای تابستانه به وجود می‌آید.

بدون شک با افزایش ورود مسافر در این دور از سفرها به فریدونکنار روبه‌رو می‌شویم و قطعا شاهد ورود خرده‌ فرهنگ‌ها به این شهر خواهیم بود که نهایت دقت و کنترل اوضاع فرهنگی شهر باید از سوی مسئولان صورت بپذیرد.

آنچه در این دور از سفرها مهم و حیاتی به نظر می‌رسد این است که مسئولان با تدبیر خود فرهنگ بومی فریدونکنار را به کشور معرفی کنند نه آنکه از خرده فرهنگ‌های برخی از هنجارشکنان تاسی گرفته شود.

مسئولان باید به هوش باشند که ماه مبارک رمضان را با تمامی فضائل ذکر شده از دست داده‌ایم و برگشت به عقب به هیچ جه مقدور نیست حداقل این دو ماه پیش روی را دریابند که با هجمه مسافران شهر آسیب بیشتری نبیند.

هیچ عقل سلیمی با ورود و خروج توریسم مخالف نیست اما باید حدود و موازین شرعی از سوی مسئولان و مسافران رعایت شود تا به شهر آسیب نرسد، در واقع این بی‌حرمتی‌ها چیزی جز اهانت به مردم باسابقه و ولایتمدار فریدونکنار نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا