الزام تائید جمع‌بندی مذاکرات در مجلس

بصیر،  محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات ایران با ۵+۱ اظهار داشت: در واقع ماحصل این مذاکرات تثبیت حقوق هسته ای ایران،‌ قبول کشورهای ۵+۱ بر حق غنی سازی، تحقیق و توسعه، استفاده صلح آمیز از این انرژی و گسترش آن و استفاده از تکنولوژی‌های نوین است.

وی ادامه داد: طبیعتا ما هم در کنار این حقوق، یک سری محدودیت‌ها را پذیرفتیم تا به ظاهر اطمینان خاطر برای آنها باشد.گرچه ما بارها گفتیم براساس فتوای مقام معظم رهبری هیچ گاه نه خواستیم و نخواهیم خواست که سلاح هسته‌ای تولید کنیم اما فضای غیرواقعی و کاذبی که غربی‌ها ایجاد کردند، سبب شد با تدبیر و حرکت تاکتیکی برخی محدودیت‌ها را بپذیریم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین تصریح کرد: در کل بنا بر صلاحدید مقام معظم رهبری که تحت عنوان نرمش قهرمانانه مطرح کردند، زمینه مذاکرات فراهم شد لذا این موضوع توافق می‌تواند دستاورد خوبی باشد به شرط اینکه در اجرای توافق نهایی خطوط قرمز ترسیمی مقام معظم رهبری رعایت شود.

پورمختار در پایان تاکید کرد: جمع‌بندی مذاکرات باید به شورای عالی امنیت ملی برسد و مجلس هم براساس قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای نظر خود را درباره این توافق اعلام می‌کند.  

ایران اسلامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا