پایان پرونده قتل زن باردار به دست برادرشوهر/اولیای دم از قصاص صرفنظر کردند

بصیر،وقتی مأموران به دستور بازپرس ویژه قتل، جسد ماندانا -٢٥ساله- را به پزشکی‌قانونی منتقل کردند تحقیقات خود را از خانواده این زن ادامه ‌دادند و متوجه شدند این زن پنج ‌ماهه باردار بود.

حمید -شوهر ماندانا- اختلاف با همسرش را از مأموران مخفی نکرد، اما بر بی‌گناهی خود در قتل همسرش تأکید کرد و گفت: «من با زنی به نام سارا رابطه داشتم و همسرم به همین دلیل با من درگیری‌های زیادی داشت.

دو ماه قبل دخترمان حین بازی صدمه دید و فوت شد. از وقتی او را از دست دادیم رابطه‌ام با همسرم بدتر شد، اما در قتل او هیچ‌ نقشی نداشتم و به دلیل بارداربودنش سعی می‌کردم او را در آرامش نگه‌ دارم». تحقیقات مأموران ادعای این مرد را ثابت کرد و دوستانش تأیید کردند او زمان قتل خارج از شهر بود.

چندی بعد برادر حمید به نام حسین به پلیس مراجعه کرد و گفت همسر برادرش را به قتل رسانده‌ است. او ابتدا مدعی ‌شد حمید او را وادار به این کار کرده و گفته اگر ماندانا را به قتل نرساند خودش را می‌کشد.

متهم بعد از چند روز، اعتراف‌های قبلی‌اش را پس گرفت و گفت چون ماندانا زندگی او را به هم زده و باعث شده بود همسرش از او جدا شود تصمیم به قتل گرفت.

متهم گفت: «یک‌ ماه قبل نقشه قتل ماندانا را کشیدم، او با حرف‌ها و کارهایی که کرد باعث شد همسرم با من درگیر شود و بعد هم طلاق بگیرد و من هم به تلافی او را کشتم. در این قتل برادرم نقشی نداشت و اصلا در جریان ماجرا نبود». وقتی از همسر سابق متهم بازجویی شد، ادعای متهم را رد کرد و گفت: «شوهرم مرد بسیار خشنی بود، همیشه من را کتک می‌زد و اذیتم می‌کرد. چند ماه قبل ماندانا و شوهرش به مکه رفته و برای من به‌عنوان سوغات یک دستگاه برقی اپیلاسیون آورده‌ بودند، وقتی شوهرم این دستگاه را دید عصبانی شد و من را کتک زد و با ماندانا هم دعوا کرد؛ من قهر کردم و به خانه پدرم رفتم اما طلاق من ربطی به ماندانا نداشت و چون شوهرم خیلی کتکم می‌زد از او جدا شدم.

به گزارش شرق، شوهرم می‌گفت در کودکی از برادرانش خیلی کتک خورده و به همین دلیل هم بچه‌های آنها را اذیت می‌کرد». متهم در شعبه ٧٤ دادگاه وقت کیفری‌ استان تهران محاکمه و با درخواست اولیای‌‌ دم به اتهام قتل ماندانا به قصاص نفس و درخصوص ازبین‌رفتن جنین پنج ماهه به پرداخت دیه محکوم شد. هرچند رأی صادرشده مورد تایید قرار گرفت، اما اولیای ‌دم ماندانا با مراجعه به دادسرای جنایی تهران اعلام رضایت کردند و خواستار دیه شدند که به این دلیل پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه چهار دادگاه کیفری شماره یک ارسال شده و متهم یک‌بار دیگر پای میز محاکمه می‌رود. 

آفتاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا