رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار:

۵۰ درصد از کودکان فریدونکناری جذب کتابخانه می‌شوند/ به دنبال توافق با آموزش پرورش فریدونکنار برای افزایش عضو هستیم

بصیر، سیدقاسم مهدی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با اشاره به اینکه در ماه آتی جلسه انجمن خیران را برگزار می‌کنیم اظهار کرد:  یکی از کارهایی که با استقبال مردم و مراجعه‌کنندگان روبه‌رو شد، باز کردن فضای بسته کتابخانه بود.

وی تصریح کرد: با این تدبیر عناوین بیشتری از کتاب‌های این نهاد، در مقابل مراجعان قرار می‌گیرد و بدین ترتیب در بیشتر مواقع به جای یک کتاب، مردم چندین انتخاب دارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت شرکتی انجمن خیران کتابخانه این شهرستان خبر داد.

مهدی‌نیا اذعان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار جلد در سه کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیا،، شهید بصیر و کتابخانه عمومی مشارکتی کاردگرمحله وجود دارد و با توجه به جمعیت این مقدار مناسب به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه عضویت در کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار کاهش پیدا کرده است، گفت: با این وجود نسبت به گذشته با افزایش امانات روبه‌رو بودیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار افزود: با جلسه‌ای که با مدیر آموزش و پرورش داشتیم قرار شد طبق توافق نامه‌ای از اول مهرماه دانش آموزان را در قالب یک طرح از هر مدرسه به سمت کتابخانه سوق دهیم.

مهدی‌نیا همچنین با اشاره به اینکه بیشترین عضویت و امانت ما بخش کودک است و در سه کتابخانه حدود هزار کودک عضو کتابخانه داریم، اظهار کرد: حدود ۶ هزار کودک در فریدونکنار داریم و می‌خواهیم ۵۰ درصد این کودکان را جذب کتابخانه کنیم.

وی افزود: شهرداری نیز در بحث مطالبات کتابخانه در بحث نیم درصدی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده است.

مهدی‌نیا اهدای کتاب از سوی مردم و خیران به این کتابخانه را باارزش دانست و گفت: اهدای کتاب از سوی مردم این شهرستان و اعضا در تمامی موضوعات حداقل در طول سه ماه گذشته برابر یکهزار جلد کتاب بوده است که برای ما جای خوشحالی دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار با اشاره به مهم‌ترین دغدغه خود، اظهار کرد: می‌خواهیم کتاب‌های دانشگاهی‌، آموزشی، و منابع را در این کتابخانه‌ها افزایش دهیم تا بهتر به همشهریان و متقاضیان پاسخگو باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا