واکنش کمیته استیناف به رای پرونده جنجالی

بصیر، علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در گفت و گو تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره تغییر رای این کمیته در خصوص تیم‌های راه‌آهن و پیکان گفت: اگر قاضی یک محکمه یا رکن قضایی حکمی را صادر می‌کند براساس شواهد و مستندات است و قطعا نسبت به حکمی که صادر کرده است اعتقاد راسخ دارد.

وی ادامه داد: مصداق این پرونده براساس گسترش سازمان لیگ در تاریخ بیستم شهریور ماه امسال بود مبنای رسیدگی به این تخلف قرار گرفت. ماده ۶ آیین نامه نقل و انتقالات فیفا می‌گوید اگر خارج از بازی زمانی نقل و  انتقالات قرار باشد جابه جایی صورت گیرد در آخرین روز این بازه که بازیکن آزاد محسوب می‌شود می‌تواند اقدام به ثبت قرارداد کند. گزارشی در خصوص تخلف موتومبا به دست ما رسید و براساس آن حکم صادر کردیم. حالا هم این پرونده مختومه شده است و حکم کمیته انضباطی باقی ماند.
صالحی در پاسخ به این سوال که  آیا فشار و یا سفارشی از سوی برخی ارگان‌ها برای تغییر رای کمیته استیناف در کار بوده است گفت: اگر این موضوع وجود داشت از همان اول می‌توانست وجود داشته باشد در حالی که ما به صورت قاطع رای را صادر کردیم.
وی که در برنامه ورزش و مردم سخن می‌گفت در خصوص اینکه آیا نقض رای کمیته استیناف باعث سلب اعتماد از رکن قضایی فدراسیون فوتبال نمی‌شود گفت: اگر قرار باشد تنها آرای کمیته انضباطی را تائید کنیم که نیازی به ما نیست. وقتی چنین حکمی را صادر کرده‌ایم تلاشمان برای اجرای قانون است.
رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این سوال که آیا در این پرونده در نهایت حق به حق‌دار رسید گفت: اجازه بدهید دراین مورد سکوت کنم. چرا که اعتقادات ما در خصوص این پرونده موجود است.
صالحی درباره اینکه آیا باشگاه پیکان اعتراضی به این رای داشته است یا نه گفت: اعتراضی برای ما واصل نشده است و اگر هم اعتراضی باشد جایگاهی برای پی‌گیری ندارد. پرونده مختومه شده است و اگر کسی شکایت و یا ادعایی دارد می‌تواند نسبت به باشگاه ترکیه‌ای به مراجع فیفا مراجعه کند.
فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا